סבסטיאן לואב ניצח בכל מרוצי הראלי שהתקיימו מתחילת השנה – חמישה במספר. המרוץ הזה בסרדיניה היה צריך להיות מספר 6 (ושבירה של עוד כמה שיאים על הדרך), אבל לראלי חוקים משלו, אם נשאיל את הביטוי הידוע...
דוגמה מצוינת לאותם חוקים ראינו כבר בסטייג' הראשון: חוקי הראלי קובעים כי את היום הראשון של התחרות יתחילו הנהגים לפי סדר ההובלה באליפות ואת הימים הבאים לפי ההובלה בראלי. את הסיבה לכך אתם כבר יודעים – הראשונים על הסטייג' מנקים את השטח לבאים אחריהם ומתקשים לקבוע זמנים טובים באמת. בראלי סרדיניה, אשר שבילי העפר שלו מרופדים היטב בחול (גם אם מלאי בורות וסלעים), לנושא זה יש משמעות גדולה. קבוצת סיטרואן, כך נראה, החליטה לנסות ולנצל זאת, כשנהגה המשני דני סורדו איחר בשלוש דקות לנקודת הזינוק של הסטייג' ו"נאלץ" להתחיל אותו אחרי מיקו הירבונן מפורד, במקום לפניו (ועם 30 שניות קנס). כמובן שהוא טען שזו הייתה תקלה במגדש הטורבו שתוקנה בחפזון, אבל הירבונן לא היה משוכנע. אתם מוזמנים לבחור למי להאמין... את הסטייג' ניצח לבסוף יארי-מאטי לאטוולה, נהגה המשני של פורד, אשר התחיל אותו מהמקום השביעי.

יארי-מאטי לאטוולה חוזר לעצמו ומנצח את ראלי סרדיניההיום המשיך בערך באותו האופן, כשכל הצוותים מחכים בדריכות לזמנים של הסטייג' הלפני אחרון – בכדי להחליט על הטקטיקה המתאימה. מנהל קבוצת פורד, אשר היה משוכנע כי התקלה של סורדו הייתה מכוונת, הודה כי מטרתו לסוף היום היא לשמור על מיקו מעט מאחורי סבסטיאן. הירבונן, מצידו, אמר שהוא כבר מרגיש שאיזו תקלה מתבשלת בתיבת ההילוכים שלו. "היא כנראה תחזיק מעמד עד הסטייג' האחרון של היום", אמר, "אבל אני חושב שבסופו היא תתחיל להתקלקל...". לבסוף היה זה דווקא לואב שניצל את המצב היטב, כשעצר ל-23 שניות לפני הסיום והצליח לרדת בדירוג מאחורי הירבונן. נהגה של פורד היה מאוד מאוכזב מעצמו על הטעות – הוא היה צריך להגיב במהירות להאטה של לואב שהיה מעט לפניו על הסטייג' – אבל לא האמין שלואב עצר לכל-כך הרבה זמן. כשהבין זאת סוף-סוף הוא היה כבר ממש לפני הסיום (בין הסימון הצהוב לאדום) ולא היה יכול לעצור – כי אז היה נפסל מהתחרות.
קבוצת פורד יכלה לפחות להתנחם בכך שצמד נהגיה מובילים – לאטוולה קיבל הוראה לתקוף לאחר הטעות של הירבונן והשיג הובלה של כ-40 שניות לקראת היום השני.
והיום השני נפתח עם דרמות נוספות. את סטייג' 7 ניצחו צמד הפורדים, אבל בסטייג' 8 צמצם לואב בכ-13 שניות, בעוד הירבונן כמעט מתנגש בסוסים שעלו על הסטייג' – ומאבד כמה שניות בתהליך. לפני קטע הדירוג הבא ביצע לואב תיקון קצר לבלמים ואיחר בדקה לתחילת הסטייג' – מה שאיפשר לו מרחק של 3 דקות מהנהג שלפניו וראות עדיפה מעבר לענני האבק (אך 10 שניות קנס).
סטייג' 11 הגיע והפך את הקערה על פיה: ראשון ליפול היה הנינג סולברג, שכבר סבל מראלי קשה ולבסוף פרש בגלל מתלה פגום. שני להפגע היה לאטוולה אשר סבסב את מכוניתו – אך הצליח לחזור לדרך ולשמור על ההובלה. סבסטיאן לואב, לעומתו, סבל מתקר בצמיג שאילץ אותו לעצור ולהחליף גלגל. הוא והנווט שלו, דניאל אלנה, הצליחו לבצע את ההחלפה בדקה אחת בלבד (!) והתייצבו דקה וחצי מאחורי לאטוולה בסוף הסטייג'. אחרי לואב גם סורדו סבל מתקלה – במגדש הטורבו – ונפל למקום השמיני. רק פטר סולברג הרוויח מכל הסיפור, כשסיים את הסטייג' בניצחון ועלה למקום השלישי. מכוניתו של סולברג, אגב, זכתה לשדרוג מסיטרואן לקראת הראלי. הנהג הנורווגי ביקש וקיבל מהחברה שלדה מחוזקת, דיפרנציאלים מכניים עדיפים ועוד כמה שיפורים שאיפשרו לו להיות תחרותי יותר.
פתיחת היום השלישי איפשרה דווקא ללאטוולה, הראשון לעלות, ליהנות מתנאים עדיפים. שעת הבוקר המוקדמת וחסרת הרוחות גררה ענני אבק יציבים מאחורי המכוניות ופגעה בראות של כל אלו שבאו אחרי הנהג הפיני – הירבונן, למשל, היה צריך לעצור פעמיים לאורך הסטייג' ונפל ב-20 שניות ביחס לחברו לקבוצה.
לאטוולה ניצח לבסוף את המרוץ והירבונן סיים שני. לקראת סוף היום עקף לואב את סולברג אך לאחר החלפת הגלגל הזריזה בדקו שליחי ה-FIA את הסרטונים מההחלפה בחיפוש אחר עבירות כגון נסיעה ללא חגורות בטיחות (במאמץ לחסוך בזמן). הם גילו שדניאל אלנה, הנווט של לואב, פתח את חגורת הבטיחות שלו לפני עצירה מלאה של המכונית (דווקא לאחר ההחלפה נראה שהם חגרו היטב לפני שיצאו לדרך). יש שיטענו כי הדבר מעט קטנוני, אך חוקים הם חוקים והשניים קיבלו שתי דקות קנס ונפלו מתחת לסולברג בדירוג.
הטבלה המלאה נמצאת למטה, והמרוץ הבא יתחיל ב-12 ליוני – ביוון.

דירוג ראלי סרדיניה:
1. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 4:00:55.7 (10 נק')
2. מיקו הירבונן (פורד) –29.4+ (8 נק')
3. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 1:57.6+ (6 נק')
4. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:43.7+ (5 נק')
5. יבגני נוביקוב (סיטרואן ג'וניור) – 5:11.8+ (4 נק')
6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 7:29.3+ (3 נק')
7. מאדס אוסטברג (סובארו פרטית) – 13:20.6+ (2 נק')
8. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 13:21.2+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 6 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 55 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד) – 38 נק'
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 31 נק'
4. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 21 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 20 נק'
6. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 19 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 15 נק'
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 9 נק'

דירוג קבוצות אחרי 6 מרוצים:
1. סיטרואן – 90 נק'
2. פורד – 61 נק'
3. סטובארט פורד – 44 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 19 נק'
5. מונצ'י פורד – 12 נק'