פולקסווגן שירוקו בת השנה זכתה לקבלת פנים חמה באירופה וגם בלבנט.
ההתנהגות והמראה הקרבי זכו לביקורות אוהדות, אולם אגף הכוח לא היה מגוון דיו, ובטח שלא כלל גרסה קיצונית - R בלשון פולקסווגן. להזכירכם, מגוון גרסאות המנועים כולל צמד בנזין (1.4 ליטרים עם מגדש כפול המייצר 160 כוח סוס ו-2.0 ליטרים עם 200 כוח-סוס) וצמד לוגמי סולר (140 כוח-סוס ממנוע ה-2.0 ליטרים ו-122 כוח-סוס ממנוע ה-1.4 ליטר).

אמנם בעבר הוצגה גרסת מרוצים למרוץ 24 השעות של נורבורגרינג עם 325 כוח-סוס וזו זכתה להצלחה רבה; שתיים משלוש המכוניות שנטלו חלק במרוץ סיימו במקומות 1-2 בקטגוריה (מכונית 2 ליטר מוגדשות), במקומות 11 ו-15 הכלליים, מתוך 150 (!) המכוניות שסיימו את המרוץ. אולם, למרות ההצלחה על המסלול, לא 'תורגמה' ה-GT24 לגרסת כביש סדרתית, עד עתה.

גרסת ה-R אשר תגיע לאולמות התצוגה באירופה בתחילת ספטמבר, מתבססת על מנוע ה-TFSI שהוצג באודי S3 המנפק 265 כוח-סוס מנפח של 2.0 ליטרים. הנהג יוכל לבחור בתיבה ידנית או כמובן תיבת ההילוכים DSG, שתיהן עם שישה הילוכים. בכדי לרסן את הסוסים הרבים ולהעבירם לכביש רק דרך הגלגלים הקדמיים, מצוידת המכונית בדיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית (XDS בשפתם של הגרמנים). המכונית שונה מאחיותיה בעיצוב החיצוני המזכיר את ה-GT24. כונסי אוויר בפגוש הקדמי מתעלים האוויר לקירור המנוע והבלמים הקדמיים, פנסי בי-קסנון וספוילר קדמי משופר מסכמים את השינויים בחזית. מאחור הספוילר על גג החלון האחורי עמוק וגדול יותר, הדפיוזר האחורי חדש, צמד לועות הפליטה מכוסי כרום וכתובית R המתנוססת בגאון על הדלת האחורית מבדילים את המכונית מאחיותיה למגוון. לשירוקו R חישוקי 18 אינץ' ייחודיים לה ומתלים מונמכים בשיעור שטרם נמסר.

בתערוכת אסן (גרמניה) הציגה סדנת ABT כבר (יחד עם סדנאות נוספות) גרסאות חזקות של השירוקו עם 200-240 כוח סוס, אך אלו לא הגיעו לרמת ההספק של ה-R הרשמית.
אם נשפוט על סמך הכרזות היבואן, קיים סיכוי טוב שגם את הגרסה הזו של השירוקו נזכה לראות בישראל.