לא בשל הדומיננטיות הגוברת של קבוצת בראון במרוצי פורמולה 1 השנה בחרה פרארי לצעוק חמס; החברה ניצלה את ישיבת הדירקטוריון אשר אישר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2009 (פרטים בהמשך), כדי להעביר החלטה אשר תדיר שינה מעיניהם של אוהדי פרארי ברחבי העולם ומעייניו וכיסו של ברני אקסלסטון: פרישה מפורמולה 1!

החלטת FIA לעונת 2010 קובעת כי הקבוצות תפעלנה תחת הגבלת תקציב של 40 מיליון יורו לשנה (סביב 60 מיליון דולר), לא כולל שכר נהגים, הוצאות שיווק ומנועים. חריגה מעבר לתקציב זה תביא להטלת הגבלות על ביצועי המנועים. מטרת FIA הנה הגברת התחרות מחד והורדת מחסום הכניסה לספורט מאידך, ובכך להגדיל את הפופולאריות שלו.
הקבוצות, מאידך, רואות בכך יצירת שתי רמות קבוצות בסבב ופגיעה בתחרות. נחישות FIA הביאה את מועצת המנהלים של פרארי להביע את "אכזבתו" מההחלטה אשר התקבלה במשרדי FIA ללא התחשבות או התייעצות עם הקבוצות.

יש לציין שפרארי אינה לבדה במערכה. קבוצת ב.מ.וו. סאובר, מקלארן מרצדס, רד-בול (וקבוצת סקדורייה טורו רוסה שבבעלותה) וטויוטה הודיעו אף הן כי הן שוקלות פרישה. רנו ציינה שיש לשנות את הכללים. ומי נותר ל-2010?! רק ווילאמס, פורס אינדייה ובראון אשר להן לעת עתה אין זירה חלופית להפגין את כישוריהן ולהתחרות.

לא במקרה בחרה פרארי במועד הזה להודעה לעיתונות. ב-29 למאי על הקבוצות להירשם לעונת 2010 ולשלם את דמי ההרשמה. פרארי, אשר מתחרה מזה 59 שנה (!) בהצלחה רבה במרוצי פורמולה 1 השונים, קיבלה החלטה נחרצת. הולך להיות מותח ומעניין יהיה לראות מי ימצמץ קודם, הקבוצות או FIA.

אגב, באשר לתוצאות העסקיות של הקבוצה, רשמה החברה הכנסות של 441 מיליון יורו בהשוואה ל-455.7 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 3.2%. הרווח התפעולי עמד על 54 מיליון יורו בהשוואה ל-59 מיליון יורו אשתקד, ירידה של 8.4% . החברה ציינה לחיוב את תרומתה של הקליפורניה לשורת ההכנסות.
נוכח התקופה אלו תוצאות בהחלט משביעות רצון.