זמן קצר אחרי השקתה באירופה נוחתת ה-E קלאס החדשה של מרצדס בארץ. מדובר באירוע חשוב ביותר עבור היבואנית שכן ה-E היא כבר שנים המכונית הנמכרת ביותר שלה והיסטורית היא גם המצליחה ביותר בפלח הזה בשוק המקומי.

ה-E החדשה יוצאת לדרך בשלוש רמות גימור ('סטנדרט', 'אלגנס' ו'אוונגרד') ובשתי גרסאות הינע: E300 ו-E350 – המוכרות לנו מהדור הקודם של ה-E קלאס. תוך חודשיים תצטרף אליה מהדורת ה-E250CGI, שלה מנוע 1.8 ליטר מוגדש טורבו (204 כ"ס) ותיבה אוטומטית בעלת חמישה הילוכים (לעומת שבעה ב-E300 וב-E350). כל הדגמים מצוידים למדי וכוללים: 7 כריות אוויר, עור, חשמל למושבים, בקרת יציבות אקטיבית, מערכת לזיהוי עייפות הנהג ועוד. המחירים ינועו בין 385,000 שקלים לגרסת ה-E250, דרך 415,000 ל-E300 ועד 455,000 שקלים ל-E350.

כמעט במקביל לנחיתת גרסת ה-250 תגיע לארץ גם גרסת הקופה המדוברת של ה-E. מאוחר יותר במהלך הקיץ צפויות להגיע גם גרסאות דיזל וגם ה-E500 החזקה בהיצע. אמיל קרעין מנכ"ל מרצדס ישראל מצפה למכור עד סוף השנה כ-200 מכוניות.

במרצדס העולמית והמקומית גאים לא רק בשלל האבזור הבטיחותי החדיש המוצע ברכב (כולל מערכת ה-Pre Safe המעודכנת), אלא גם בשיפור הגדול בצד הסביבתי. לכן קצת מוזר היה לגלות שבעוד באירופה כמעט כל המבחר מוצע תחת השם 'בלו-אפישיאנסי' (BlueEFFICIENCY), הרי שאצלנו המצב שונה. גרסאות ה-300 וה-350 (שלהן V6 בנפח 3.0 ו-3.5 ליטר בהתאמה) אינן מכונות כך ויש לכך סיבה. כי למרות שהן מכילות חלק ניכר ממרכיבי ה"חבילה הסביבתית" הן נטולות כמה פרטים ובראשן זרקת דלק ישירה. מדובר בגרסאות שלא התייצבו להשקה העולמית של ה-E קלאס ואשר אינן מוכרות במתכונת זו "הישראלית" באירופה המערבית.
נתחיל ממנוע ה-3.5 ליטר. זה מוצע במערב אירופה ללא ההזרקה הישירה אך רק בשידוך להנעה הכפולה ('4 מאטיק' בלשון מרצדס). גרסה זו נטולת ההזרקה הישירה מייצרת 272 כ"ס לעומת 292 כ"ס בגרסת ה-CGI. הסיבה להבאת גרסת ה-272 כ"ס היא איכות הדלק הישראלית שאינה מתאימה למנוע ה-CGI המודרני יותר.
בנוגע למנוע השוכן ב-300 (שלו 231 כ"ס) נוכל לספר כי הוא כלל אינו קיים בהיצע האירופאי של מרצדס E קלאס. יתרה מכך, בעת השקת ה-E קלאס החדשה נציגי היצרן הכחישו את קיומו.