מכונית השנה 2009,אופל אינסיגניה, מעלה חיוכים לא מתוכננים במטה של אופל בגרמניה עם עליה של 82 אחוז בהשוואה למכירות אופל בסגמנט בשנה שעברה.

נוכח העתיד הלא ברור של אופל, הופתעו קברניטי החברה מקצב מכירת המכונית החדשה שלהם. ברבעון הראשון של 2009 נמכרו מעל 100,000 אופל אינסיגניה למול צפי לכשליש מכך!

בשל הפער הגדול בין תחזית הייצור לביקוש בפועל נוספו בחודש מאי שלוש משמרות בפס הייצור במפעל רוסלסהיים, גרמניה. גרסת המנוע המבוקשת ביותר הנה 2.0 ליטרים CDTI טורבו דיזל עם 160 כוח-סוס עם כשליש מהמכירות. גרסאות הדיזל ככלל תופסות כחצי מהמכירות.

תרומה גדולה אם לא בלעדית לקצב המכירות, מעבר לעבודה שמכונית השנה אכן מוצלחת, הנה מאמצי העידוד של הממשלה: 2,500 יורו זיכוי לגריסת המכונית ישנה בעת רכישת חדשה, מבצע שיימשך עד סוף השנה. שוק הרכב הגרמני חווה התאוששות מרשימה זה החודש הרביעי ברציפות. בחודש אפריל עלו המכירות ב-19.4 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד עת נמכרו 380,000 כלי רכב חדשים, כאשר חודש מרץ הדהים עם עליה של 40 אחוז, 401,000 כלי רכב חדשים. בכלל, ארבעת החודשים הראשונים של 2009 הנם הטובים ביותר בשוק הגרמני מאז מכירות השיא של 1999!!

לפחות בתחום אחד פיאט כבר תיהנה, היה ומכירת אופל תצא לפועל: גידול במכירות בשוק האירופאי...