אלפא רומיאו - שיא מכירות של העשור האחרון בזכות ה-159בחודש שחלף, כאשר חזינו בדו"ח המסירות של חודש מרץ, נראה היה כי מצבו של שוק הרכב הישראלי משתפר. זה לא שפתאום נמכרו יותר כלי רכב ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אלא שהצניחה התמתנה. לעומת צניחה של 45% במסירות ינואר נרשמה בפברואר ירידה של 40% כאשר מרץ "עודד" אותנו עם ירידה של 35% בלבד (לעומת מרץ 2008). אבל אז קיבלנו את דו"ח המסירות של החודש שחלף והרגשת ההתאוששות שעטפה אותנו בעבר נמוגה. שוק הרכב הישראלי נפל ב-50% לעומת אפריל 2008; ובמספרים, רק 8,907 כלי רכב מצאו להם בעלים חדשים לעומת 17,730 כלי רכב בתקופה המקבילה אשתקד.

כמעט כל יבואניות הרכב רשמו בחודש אפריל ירידה כאשר השיאניות הן: אופל (5 מסירות לעומת 33 באפריל 2008), ביואיק (11 לעומת 58), שברולט (344 לעומת 1,567), סיטרואן (220 לעומת 917) וקרייזלר (95 לעומת 346 יחידות).
בקרב מובילות הטבלה נציין כי טויוטה מכרה בחודש שחלף הכי הרבה כלי רכב – 1,662 מכוניות ורכבי שטח. היא לא רק שהצליחה לרדת פחות מאשר השוק (21%), אלא גם הצליחה לרדת פחות מאשר יריבותיה לפודיום – מאזדה ויונדאי – שהתרסקו ביותר מ-50% – כל אחת.

מבין כ-40 המותגים הנמכרים בישראל 7 בדיוק הצליחו לרשום עליות בשוק מתרסק. בראש הסולם נמצא את אלפא רומיאו שהחודש עוד רושמת שיא מכירות של העשור האחרון; 35 מדגמי המותג האיטלקי עלו על כביש הארץ מתוכם: 22 מדגמי ה-159 ו-8 מדגמי המיטו. אחריה נמצא את סיאט שמתאוששת ממצבה העגום בעבר בעיקר בזכות האביזה החדשה שהושקה לא מכבר; סאנגיונג שמחזקת ב-33%; ניסאן שמתרוממת בזכות אגף רכבי הנוסעים והטידה בפרט; וולוו ואודי בזכות אגף רכבי השטח (XC60 ו-Q5 בהתאמה); לנד-רובר ששומרת על יציבות עם מכירות דומות בשלושת החודשים האחרונים (כ-15 כלים) וקיה שלמרות הירידה באגף השטח גדלה באופן ניכר באגף רכבי הנוסעים.

מסירות רכב חדש, אפריל 2009
צילום: מנהל