סיאט איביזה – הכי חסכונית!
גרסת האקומוטיב של הסיאט איביזה השיגה שיא של כ-34 ק"מ לכל ליטר סולר
על-מנת לקדם את הגרסאות החסכוניות של סיאט איביזה החדשה – בראשן גרסת
ה'אקומוטיב' – נבדקו יכולות ההסתפקות במועט של הגרסה על כבישים ציבוריים, ותוצאות
שהתקבלו בהחלט מרשימות. אמנם, במכונית בוצעו מספר שינויים והתאמות (ראו בהמשך) אך
המכונית שהשתתפה בניסוי נותרה סטנדרטית ועם מנוע מקורי; המכונית צוידה במנוע
טורבו-דיזל בנפח 1.4 ליטרים המציע 80 כוח-סוס, כאשר מערכת ניהול מנוע חדשה יחד עם
חישוקים קלים, סגירת פתח כניסת האוויר העיקרי בסבכה הקדמית וספויילר אחורי לטובת
יעילות אווירודינאמית משופרת, ויתור על גלגל חלופי (במקומו תמצאו ערכת תיקון
תקרים) עוזרים כולם לשיפור צריכת הדלק והפחתת פליטת המזהמים.
בסיאט החליטו לצאת למסע הוכחת יכולת למכונית ועל מיכל דלק מלא עם 45.53
ליטר סולר בדיוק גמעה האיביזה
'אקומוטיב' 1,562 ק"מ על כבישי ספרד,
צרפת וגרמניה, ממוצע של 34.30 ק"מ לליטר!
הנהג החסכן היה האוסטרי גרהארד פלטנר (ראו תמונה) אשר יצא משערי המפעל
בפאתי ברצלונה ב-27 לאפריל לדרך הארוכה בליוויה של יחידת IPMC (קיצור של International Police Motor
Corporation). בכבישים המהירים המכונית לא עיכבה את
התנועה ושמרה על קצב של 110 קמ"ש לערך כך שמקור החיסכון אינו במהירות זחילה.
זאת ועוד: במהלך שעות הלילה (הנהיגה הייתה רצופה) נתקלה המכונית ברוחות ומטחי גשם אשר השפיעו
לרעה על הצריכה.
המכונית קבעה שיא בנסיעה חסכונית למכונית 'סופרמיני' אולם לא שיא אבסולוטי; רק
לפני מספר ימים סיפרנו לכם על צריכה ממוצעת של 34.6 ק"מ לליטר עם פורד פיוז'ן אך שם מדובר היה במכונית היברידית וה'פואנטה' היתה טכניקת הנהיגה הייחודית שהשפיעה יותר מכל על הצריכה.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 23/12/2025 -
אלי שאולי, 23/12/2025MG S5 בארץ – המחיר החל מ-149,000 שקלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025דיפאל S05 - מבחן דרכים
-
שרון ביידר, 23/12/2025הרבה לפני מצלמות מהירות: כך אפשר למנוע עשרות הרוגים בשנה
-
ניר בן טובים , 22/12/2025מה קרה לטסלה? מבחן המציאות של מאסק
-
ניר בן טובים , 22/12/2025כדאי לקנות חשמלית משומשת בשנה הבאה?
-
אלי שאולי, 22/12/2025ג'ילי תשיק בארץ שני דגמים ב-2026
-
יוסי צרפתי, 22/12/2025הפסקת חשמל: פולקסווגן עוצרת את שיווק ה-ID.BUZZ
-
אלי שאולי, 22/12/2025היכון להסתערות: התוכניות של הענקית הסינית שמאחורי אורה