גרהארד פלטנר האוסטרי לצד האיביזה אקומוטיב, בגמר הנסיעה סיאט הספרדייה אמנם מטפחת את תדמית ה"לטינית החמה" ו"הבת השובבה לבית פולקסווגן" עם דגש על סעיפי הביצועים והדינאמיות, אך נוצות חיסכון ו"אוטו ירוק" אף פעם לא הזיקו להתהדר בהן.

על-מנת לקדם את הגרסאות החסכוניות של סיאט איביזה החדשה – בראשן גרסת ה'אקומוטיב' – נבדקו יכולות ההסתפקות במועט של הגרסה על כבישים ציבוריים, ותוצאות שהתקבלו בהחלט מרשימות. אמנם, במכונית בוצעו מספר שינויים והתאמות (ראו בהמשך) אך המכונית שהשתתפה בניסוי נותרה סטנדרטית ועם מנוע מקורי; המכונית צוידה במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.4 ליטרים המציע 80 כוח-סוס, כאשר מערכת ניהול מנוע חדשה יחד עם חישוקים קלים, סגירת פתח כניסת האוויר העיקרי בסבכה הקדמית וספויילר אחורי לטובת יעילות אווירודינאמית משופרת, ויתור על גלגל חלופי (במקומו תמצאו ערכת תיקון תקרים) עוזרים כולם לשיפור צריכת הדלק והפחתת פליטת המזהמים.

בסיאט החליטו לצאת למסע הוכחת יכולת למכונית ועל מיכל דלק מלא עם 45.53 ליטר סולר בדיוק גמעה האיביזה 'אקומוטיב' 1,562 ק"מ על כבישי ספרד, צרפת וגרמניה, ממוצע של 34.30 ק"מ לליטר!

הנהג החסכן היה האוסטרי גרהארד פלטנר (ראו תמונה) אשר יצא משערי המפעל בפאתי ברצלונה ב-27 לאפריל לדרך הארוכה בליוויה של יחידת IPMC (קיצור של International Police Motor Corporation). בכבישים המהירים המכונית לא עיכבה את התנועה ושמרה על קצב של 110 קמ"ש לערך כך שמקור החיסכון אינו במהירות זחילה. זאת ועוד: במהלך שעות הלילה (הנהיגה הייתה רצופה) נתקלה המכונית ברוחות ומטחי גשם אשר השפיעו לרעה על הצריכה.

המכונית קבעה שיא בנסיעה חסכונית למכונית 'סופרמיני' אולם לא שיא אבסולוטי; רק לפני מספר ימים סיפרנו לכם על צריכה ממוצעת של 34.6 ק"מ לליטר עם פורד פיוז'ן אך שם מדובר היה במכונית היברידית וה'פואנטה' היתה טכניקת הנהיגה הייחודית שהשפיעה יותר מכל על הצריכה.