עברו שבעה ימים ושוב המשטרה מתאנה לספורט המוטורי. לפני שבוע בדיוק ביטלה המשטרה את אירוע 'ראלי ספרינט' בשדות קיבוץ שובל ונעם הימן זומן למשטרה עקב פניית הסיירת הירוקה למשטרה. בשיחת הנימוסין הומלץ לו לעזוב את האיזור בשקט ולחפש מקום אחר לראלים שלו. הימן התקפל והאירוע עבר לשטחי מחוז לכיש.

פעם בעונה מתקיים סבב הקפות בליגת הבאחה. מתכונת זו קורצת וקוסמת למתחרים רבים מאד כיוון שאינה דורשת ידע מקדים בניווט וזירת ההתרחשות מלאה וגדושה בכלי רכב ואקשן. הפעם היו 54 צוותים. המרוץ שהיה מתוכנן להיות מהיר – 4 פעמים 25 ק"מ בהקפות – הועתק מחולות המדבר אל שבילי כורכר והאבק היה בלתי נסבל. המתחרים גיששו את דרכם בעננים סמיכים ואבדו בהם כסומים בארובה. עקיפות כמעט ולא ניתן היה לבצע והחשש לנזק היה גדול.

פרק א' – כידונאים
על מנת שלא ירמסו בגלגלי הרכבים, מפריד נעם את האופנוענים והטרקטורונים מהשאר ומזניק אותם למקצה מקדים. וולנברג יוצא ראשון אבל נעקף מהרה ע"י יוני לוי שחוזר לאחר היעדרות ארוכה. אין כיום מי שישווה ליוני והוא מסיים לפני כל הקטגוריה המקצועית בהפרש של דקה וחצי מעופרי שטראוס שמסתער על המסלול המאובק כאילו הוא במבחן קבלה לשורות ק.ט.מ העולמית. בקטגוריה העממית זוכה עידן לבנהיים, ובקטגוריית האופנועים הקטנה – עד 250 סמ"ק – מתגלה הפתעת היום שמתן ניר מסיים ראשון עם צרצרון פעוט בעל 125 סמ"ק. שעון העצר מציב אותו במקום השלישי באופנועים כללי וזה אומר שהאיש ואופנועו פשוט ריחפו מעל המסלול.
באחה ישראל לכיש: כסומא בארובה
צילום: טל זהר
18 טרקטורונים דולקים בעקבות האופנועים ובהם קבוצת הייצוג המכובדת של 'סוכנות אוחנה' המונה 8 מתחרים. המסלול בנוי לטרקטורונים אבל דדי שפרונץ וגיא ורבר מ'ד.ג.ש טרקטורונים' פורשים מיד בתום הנגלה הראשונה בטענה שחייהם יקרים להם. טל חביב פורש גם כן לאחר גלגול מפואר הנובע ממוטיבציית יתר כשהוא דולק אחר אליקו אוחנה שתופר את המסלול 4 פעמים כל כך מהר שהוא מגיע בסיכום הכללי דקה אחת אחרי יוני לוי האופנוען. בקטגוריה העממית מנצח אושר ראובני – תגלית השנה.

פרק ב' – רכבים
4 גלגלים מקימים אבק רב יותר מאשר 2 ומי שניסה לעקוף מצא את עצמו מטייל במחוזות שוליים שרצוי להתרחק מהם. גם להיצמד לרכב שלפניך לא כדאי כי ממש לא ברור היכן הוא ממוקם בתוך גוש האבק המהלך לפניך.
גל שחם פורש כבר בהקפת ההיכרות עקב בעיה במצמד, והימן את סגל פותחים. רז מנצל את עובדת היותו מוזנק ראשון ובאין אבק צובר נקודות זמן יקרות, אך לאחר רונדל אחד הוא והלל טובעים באבק הקטגורייה המכובדת והגדולה של הפולאריס רייזר (RZR) המונה 7 כלים. הרכב צורח עם הסירנה ומתפתל באבק בחיפושים נואשים אחרי זנבם של סמנים אחוריים ורז מפעיל את כל החושים והכישרונות שרכש כנהג ותיק ומקצועי כדי לנווט בערפל את הספינה הצהובה הגדולה אל חוף מבטחים.

שמעוני אחריו עם ה'האנטר' מצמצם וסוגר פערים ובהקפה השניה אפילו מנצל פנצ'ר של צוות 'ליוגב' ועובר להוביל, אך מיד... מתפנצ'ר גם הוא, יורד מהדרך, ורז חוזר לנווט את הקטגוריה ואת עצמו אל המקום הראשון. ארז אברמוב מקטגוריית הבאגים 2X4 שיכול להיות בפוטנציה מהיר יותר משניהם ואפילו כבר הוכיח זאת פעם, לא מצליח להגיע לכלל עקיפה. פנצ'ר שלא בעיתו גם מסכל כל תקווה והוא יסיים את היום במקום שני בקטגוריה שלו, קטגוריית הבאגים. איציק מיני ורועי זמיר מנצלים את בלגן הפנצ'רים של חבורת הצמרת על מנת לכבוש את המקום השני בקטגורית רכבי האב-טיפוס. בקטגוריית הרכבים המשופרים זוכים מלמד את יוחאי שסוג מרוץ שכזה הוא הלחם והחמאה של הסובארו פורסטר מאז ומעולם, והם מקדימים את 'אוטוויק' ועופר קוקוס.

בקטגוריית הרכבים הסטנדרטים אנו מוצאים את צביקה כנעני הוותיק שמתעצבן על תנאי הראות הבלתי נסבלים ופורש בפנים מכורכמות בתום הקפה אחת. צוות 'טלפארמה' נקלעים לחריץ רע ולפנצ'ר שגורם לדרמה קטנה בנהיגה שבסיומה הם מגלים שהרכב נעצר אבל מונח על גגו לאחר שני גלגולים מרשימים. הם אמנם יחזרו על הגלגלים אל המחנה אבל המרוץ הלך. צביקה נפתלי ובועז שלמה מתגלגלים עם הפג'רו הירוק בבטחה ובנחת אל הניצחון ואחריהם רועי שפירא וגדי שטייף שרצים בקצב משובח מאד עד להיתקלות חזיתית בפנצ'ר שמטרפד להם כל סיכוי לניצחון.

קטגוריית הבאגים עליזה וסואנת. אייל לביא יוצא מן הנאחסים שדפקו לו את כל ההופעות הקודמות בליגת הבאחה ומנצח את הקטגוריה בצורה חלקה ומשכנעת וללא תקלות. אברמוב אחריו עם העמלץ הכתום, ושחף וליסבונה סוגרים את הקטגוריה ומסיימים מאוחר מאד עקב שני פנצ'רים ונסיעה ארוכת קילומטרים על הג'אנט העירום. 'כפר מסריק' מסיימים בגרירה ובלי מים במנוע ועידן הגז החביבים שוברים מתלה אחורי.
באחה ישראל לכיש: כסומא בארובה
צילום: טל זהר
בקטגוריה הצבעונית החדשה, הלא היא קטגוריית הרייזרים, מוביל ביד רמה יובל שרון – נהג הבית וראש המועדון החדש של הכלי הזה. אחריו בר אלמגור המפתיע, ושלישי ליאור טובול שחזר להתחרות לאחר שנקעה נפשו מלהיפצע על גב טרקטורונים. במקום רביעי עמרי ארבל שמצא לו כר שעשועים חדש לנפשו שוחרת המרוצים לאחר פציעה קשה באגף הדוג"ים.

ולסיום: לראשונה נערך מקצה הרצה למערכת מדידת זמנים חדשה שיובאה ארצה ע"י רז הימן וצלחה בהצלחה רבה מאד את ה'פיילוט'. סחטיקה רז!

תוצאות הקטגוריות השונות:

אופנועים מקצועי:
1. יוני לוי (עופר אבניר)
2. עפרי שטראוס (ד.ל.ב, מישלין)
3. ערן וולנברג (ד.ל.ב)

אופנועים כללי:
1. עידן לבנהיים
2. ליאור שוורץ
3. נמרוד כפיר

אופנועים עד 250:
1. מתן ניר (ד.ל.ב, רד בול)
2. ארז ביבי
3. אייל ברל'ה

טרקטורונים מקצועי:
1. אליקו אוחנה (סוכנות אוחנה, עופר אבניר)
2. ניר אברמוביץ'
3. גל בן עמי (ד.ל.ב)

טרקטורונים כללי:
1. אושר ראובני (סוכנות אוחנה)
2. לקן בנימין (סוכנות אוחנה)
3. פלד ניל (סוכנות אוחנה)

רכבי שטח קלים – רייזרים:
1. יובל שרון (ד.ל.ב)
2. בר אלמגור
3. ליאור טובול

T1 4X:
1. הלל סגל ורז הימן (פוינטר, ליוגב)
2. איציק מיני ורועי זמיר
3. שי שמעוני ואייל חתואל

T1 2X4:
1. אייל לביא
2. ארז אברמוב וחזי בצלאל
3. אלון שחף וצור ליסבונה

T2:
1. צביקה נפתלי ובועז שלמה (נפתלי ניסן ובניו)
2. רועי שפירא וגדי שטייף (אראן, חולון מוטורס)

T2s:
1. יובל מלמד ומיקי יוחאי (סובארו)
2. איציק אסולין ואורי יעקובוביץ (אוטוויק)
3. עופר קוקוס ושמיר