קבוצת פורד במשבר. מיקו הירבונן, נהגה הראשי, כמעט וקורס תחת הלחץ. בשביל יארי-מאטי לאטוולה, מספר 2 שלו, העונה עוד לא ממש התחילה. אצל קבוצת סיטרואן המצב הפוך. סבסטיאן לואב, אלוף העולם, נהנה עד כה מרקורד מושלם של חמישה נצחונות מחמישה מרוצים – כולל המרוץ הנוכחי. חברו לקבוצה דניאל סורדו עקף כעת בנקודה את הירבונן והוא ניצב נכון לעכשיו במקום השני בטבלת האליפות, כך שגם עבורו עונת 2009 מחייכת.לואב מדגים לקהל איך נוהג אלוף עולםארגנטינה דווקא החלה אחרת לגמרי עבור פורד. עד סטייג' 5 הספיקה ההובלה בראלי להתחלף ארבע פעמים כאשר חמשת המובילים היו צמודים במרחק של 9 שניות בלבד בין הראשון לחמישי. בסטייג' 6 תפס דווקא דני סורדו את ההובלה כשהירבונן ולואב מזנבים בו ולאטוולה נשרך מעט מאחור, גם עקב הוראות קבוצתיות "להרגיע את הקצב" בכדי להמנע מתאונות כמו זו שהתרחשה באירוע הקודם. עם תחילת היום השני יצא סורדו ראשון אל שבילי העפר המפותלים של ארגנטינה. הוא עזר לנקות את השביל עבור לואב, אשר סגר במהירות את הפער ועקף את עמיתו לקבוצה בסטייג' 12. הירבונן לא נשאר חייב ונצמד ללואב כשהוא עוקף את סורדו גם כן, אך הכל ירד לטמיון כשהוא נפל כ-60 שניות בסטייג' 15 עקב התחממות מנוע פתאומית – ונאלץ לפרוש לאחר הסטייג'. לאחר 22 מרוצים בהם השיג נקודות ברצף (עוד מראלי יפן ב-2006) הוא נכנע לבסוף לתקלה טכנית – ובנקודה קריטית עבור המשך העונה, מבחינתו. עקב התקלה הוא נמנע מלהשתתף ביום התחרות האחרון והשאיר את הסיכוי האחרון של פורד בארגנטינה אצל לאטוולה. הפיני הצעיר היה בדרכו אל המקום השלישי כשבסטייג' 19 נכנע גם הוא לתקלה אלקטרונית שהפילה במכוניתו את לחץ הדלק. הוא איבד שמונה דקות בניסיונות לתקנה ונפל אל המקום השביעי הכללי. סטייג' מאוחר יותר סבל פטר סולברג, מי שהחליף את לאטוולה במרוץ לעבר הפודיום, מאותה תקלה בדיוק – ונאלץ לפרוש בצער רב מן התחרות.
את מקומו תפס, ברגשות מעורבים יש להניח, אחיו הבכור הנינג. אחריו סיים פדריקו ווילאגרה הארגנטינאי, בתוצאה הטובה ביותר בקריירה ועוד במגרשו הביתי. חמישי התמקם מתיו וילסון ואחריו סיים לאטוולה אשר הספיק לטפס מקום אחד מאז התקלה המצערת.

אך שני המקומות הראשונים בפודיום נשארו שמורים לשני נהגיה של סיטרואן. אלו נהנו בארגנטינה מתוצאה מושלמת – אשר התאימה למאזן המושלם של לואב עד כה – חמישה ניצחונות מתוך חמישה מרוצים. זהו ניצחונו ה-52 של הפנומן הצרפתי, אשר מוכיח גם העונה שפשוט אין לו מתחרים. הניצחון אף הזכיר לו את ראלי ארגנטינה של 2004, בו סיים שני אחרי קרלוס סיינז. סיינז זכה אז לשיאו בן 26 הניצחונות וכעת לואב לא רק הכפיל מספר זה, אלא גם הרוויח ביושר את המקום הראשון בכל מרוץ WRC ארגנטינאי מאז אותה שנה.
המרוץ הבא יתחיל באיטליה ב-22 למאי. גם שם, אגב, ניצח לואב בשנה שעברה...

דירוג ראלי ארגנטינה:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:57:40.3 (10 נק')
2. דניאל סורדו (סיטרואן) – 1:13.1+ (8 נק')
3. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 4:04.1+ (6 נק')
4. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 5:59.7+ (5 נק')
5. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 6:10.9+ (4 נק')
6. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 9:50.0+ (3 נק')
7. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן ג'וניור) 20:55.1+ (2 נק')
8. נאסר אל-עטיה (P-WRC) – 23:11.6+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 5 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 50 נק'
2. דניאל סורדו (סיטרואן) – 31 נק'
3. מיקו הירבונן (פורד) – 30 נק'
4. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 20 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 14 נק'
6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 12 נק'
7. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 9 נק'
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 9 נק'

דירוג קבוצות אחרי 5 מרוצים:
1. סיטרואן – 82 נק'
2. פורד – 43 נק'
3. סטובארט פורד – 37 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 13 נק'
5. מונצ'י פורד – 12 נק'