ג'נסון בטון, נהגה של קבוצת בראון, רשם היום (א) ניצחון שלישי במרוץ הרביעי של העונה. הפער המרשים בו ניצח במרוץ שנערך בבחריין גם סימן לכל מי שפקפק כי קבוצת בראון היא לא קוריוז חולף.

המרוץ הרביעי של העונה החל בנימה מפתיעה כאשר טויוטה הייתה המהירה ביותר בהקפות הדירוג וצמד נהגיה, יארנו טרולי וטימו גלוק, זינקו מהשורה הראשונה. העובדה שהמסלול בבחריין הוא כמעט הבית הרשמי של הקבוצה (היא ערכה שם את אימוני טרום העונה), בוודאי סייע לה בהקפות הדירוג, כמו גם בהמשך כאשר הקבוצה הצליחה לנצל את ה"הכרות האישית" בכדי לשמור על ההובלה. באופן מפתיע היה זה גלוק שנטל את ההובלה אבל אחרי סבב עצירות התדלוק הראשון עלה באטון – שזינק היטב לכשעצמו – להוביל. את נקודה זו, הוא כבר לא ינטוש.

בסבב העצירות השני הצליח גם ווטל לעבור את הטויוטה של טרולי שנאלץ לכן להסתפק במקום השלישי. רביעי סיים לואיס המילטון במקלארן המשתפרת לפני רובן בריקלו בבראון השניה שנלחם היטב. שישי סיים קימי ראיקונן כדי להביא נקודות ראשונות העונה לפרארי, שעדיין נראתה לא טוב כאשר נהגה השני, פיליפה מאסה, מסיים במקום ה-14. ואם כבר נגענו בנקודות כואבות – ב.מ.וו נראתה אפילו רע יותר מפרארי כאשר קבוצת הצמרת של אשתקד סיימה בשני המקומות האחרונים (18 ו-19) ונראתה רחוקה ממיקוד. סוגרים את טבלת הניקוד הם גלוק בטויוטה ופרננדו אלונסו ברנו.

מבחריין חוזרת סדרת הגרנד-פרי לאירופה ושם, על המסלול בברצלונה, אמורות קבוצות רבות לשלוף שיפורים מהותיים אבל אין ספק שבראון ובאטון מגיעים לשם עם יתרון מבטיח.
גרנד פרי בחריין, תוצאות המרוץ:
1. ג'נסון באטון, בראון, 10 נק'
2. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 8 נק'
3. יארנו טרולי, טויוטה, 6 נק'
4. לואיס המילטון, מקלארן, 5 נק'
5. רובנס באריקלו, בראון, 4 נק'
6. קימי ראיקונן, פרארי, 3 נק'
7. טימו גלוק, טויוטה, 2 נק'
8. פרנאנדו אלונסו, רנו, נקודה אחת

אליפות הנהגים אחרי 4 מרוצים:
1. ג'נסון באטון, בראון, 31 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון, 19 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 18 נק'
4. יארנו טרולי, טויוטה, 14.5 נק'
5. טימו גלוק, טויוטה, 12 נק'
6. מארק וובר, רד-בול, 9.5 נק'
7. לואיס המילטון, מקלארן, 9 נק'
8. פרנאנדו אלונסו, רנו, 5 נק'

אליפות היצרנים אחרי 4 מרוצים:
1. בראון, 50 נק'
2. רד-בול, 27.5 נק'
3. טויוטה, 26.5 נק'
4. מקלארן, 13 נק'
5. רנו, 5 נק'
6. ב.מ.וו, 4 נק'
7. טורו-רוסו, 4 נק'
8. וויליאמס, 3.5 נק'