לפני כשבוע סיפרנו לכם על האפשרות כי קבוצת פולקסווגן תעבור את טויוטה ותהפוך לגדולה בעולם מבחינת היקף מכירת מכוניות ברבעון הראשון של 2009. עכשיו התפרסמו תוצאות האמת של הרבעון הראשון – ומתברר כי למרות הכל, קבוצת טויוטה עדיין (בינתיים?) בראש. הקונצרן המוביל בעולם הרכב רשם מכירות של 1.767 מיליון מכוניות, ירידה של 27% לעומת אותה תקופה ב-2008. קבוצת פולקסווגן ירדה גם היא, אם כי בשיעור קטן יותר של 11%, והגיעה ל-1.4 מיליון מכוניות בתקופה המדוברת. טויוטה, יש לציין, סובלת משפל כללי בשני שווקיה הגדולים ביותר, ארה"ב ויפן, ואילו פולקסווגן פעילה בשווקים שנפגעו פחות מהמיתון. השוק הגרמני הביתי התעורר לאחרונה בעקבות תכנית עידוד גריטה שיושמה שם.
מכירות קבוצת טויוטה כוללות את מותגי טויוטה, לקסוס, סאיון ודייהטסו, ואת יצרנית המשאיות הינו. קבוצת פולקסווגן כוללת את מותגי פולקסווגן (כולל חטיבת מסחריות נפרדת), אודי, סקודה, סיאט, בוגאטי, בנטלי, למבורגיני ומשאיות סקניה.
בינתיים דיווחה גם פיאט – השחקנית המרכזית בהתפתחויות בענף הרכב בעת האחרונה – על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון. שלא במפתיע נאלצה חטיבת הרכב של הקונצרן האיטלקי לספוג הפסד 30 מיליון אירו, זאת לעומת רווח של 193 מיליון אירו ברבעון הראשון של 2008. עם זאת, ההפסד קטן מזה שצפו התחזיות המוקדמות ואשר עמד על 110 מיליון אירו. קבוצת פיאט כולה הפסידה 48 מיליון אירו, לעומת רווח של 766 מיליון אשתקד. זהו ההפסד הרבעוני הראשון לקונצרן מאז הרבעון השני של 2004. בין התוצאות המפתיעות של הקבוצה היה רווח נאה של כ-50 מיליון אירו לפרארי, למרות השפל הכלכלי הכלל-עולמי.
ההפסד לא ישנה את תכניותיה של פיאט, כולל כוונתה ליצור שותפות עם קרייזלר.