סולסטיס. הגיעה גם אלינושמעוות עקשניות מארה"ב בימים האחרונים מדברות על סבירות גבוהה לסגירת מותג פונטיאק של ג'נרל מוטורס. לפי אותן שמועות מדובר כחלק מתהליך הארגון-מחדש האגרסיבי ש-GM מנסה לגבש, כדי לעמוד בלו"ז שהעמיד לה הממשל האמריקני ולהמלט מהליך פשיטת רגל מבוקרת "פרק 11". מקור חלק מהשמועות הוא במפעל הולדן באוסטרליה, שם מיוצרים חלק מדגמי פונטיאק.
עוד בדצמבר האחרון הכריזה GM כי היא שוקלת סגירת אחדים ממותגיה וביניהם פונטיאק. בזמן שחלף התבשרנו כי הקונצרן החולה מנסה להפטר ממותג האמר, ולאחר מכן – גם סאאב ואופל; במקביל נאמר כי נשקלת סגירת מותג סאטורן העממי, המשווק בצפון אמריקה בלבד. בפברואר הבהירה GM את תכניותיה לגבי פונטיאק ואמרה כי בכוונתה לצמצם את היצע הדגמים של המותג ולהתמקד בדגמי נישה. בסוף השבוע האחרון צוטטו מקורות פנימיים בחברה לפיהם עתידה GM להכריז על סגירת פונטיאק כבר בימים הקרובים. בתגובה הוציאה אתמול GM הודעה לקונית לעיתונות, בה היא אומרת כי "בניגוד לספקולציות בתקשורת, GM לא הכריזה על כל שינוי בתכניתה ארוכת-הטווח להשרדות, או לגבי עתידם של מותגיה. GM ממשיכה לבחון את תכניתה לארגון מחדש כדי להגיע רחוק יותר, מהר יותר, ולהבטיח את הצלחתה בעתיד. מידע נוסף ימסר אם וכאשר יתקבלו החלטות סופיות". הבה ונאמר כי כבר שמענו הכחשות נמרצות יותר.
מותג פונטיאק נוסד ב-1926, ואחדיו מדגמיו – כמו מכוניות השרירים פיירבירד ו-GTO של שנות ה-60 – הפכו למיתוסים אמריקניים. מן העבר השני אפשר למצוא מכוניות אקסצנטריות כמו הפיירו קופה משנות ה-80 בעלת המנוע המרכזי, או רכב הפנאי אזטק שהיה מטרה לחיצי-לעג בשל עיצובו.
יבוא פונטיאק לישראל הופסק באמצע שנות ה-90, כחלק ממדיניות ג'נרל-מוטורס. בשנים האחרונות הגיעה לכאן בטפטוף – דרך יבוא אישי – הפונטיאק סולסטיס, מכונית ספורט דו-מושבית עם הנעה אחורית החולקת את מכלליה עם האופל GT.