לג'נרל-מוטורס יש עוד חודש עד לגיבוש תכנית מעשית להתאוששות – והיא בהחלט מביאה בחשבון תסריט לפיו הדבר לא יצלח בידה, מה שיוביל ל"פרק 11", הליך פשיטת-רגל מבוקרת (דבר שרבים טוענים כי היה צריך להתרחש מזמן). פריץ הנדרסון, היו"ר החדש, אמר בשבוע האחרון כי החברה נערכת גם לאפשרות כזו. בינתיים התבשרנו רשמית כי שישה גורמים שונים – רובם גרומי השקעות פיננסיים, חלקם סינים – הביעו התענינות פעילה ברכישת השלוחה האירופית של ג'נרל מוטורס, אופל/ווקסהול; GM, כך מתברר, מוכנה לעסקה לפיה לא תקבל בעצמה סנט שחוק תמורת אופל והתמורה שתתקבל מהרוכשים תושקע ישירות באופל. הסכום עליו מדובר הוא לכל הפחות חצי מיליארד אירו. השמועות לפיהן יצרני רכב אירופיים וביניהם ב.מ.וו מעונינים באופל הוכחשו על ידי גורמים "מקורבים" ל-GM.
לעומת זאת, בימים האחרונים התרבו הרינונים אודות קשר אפשרי בין פיאט ל-GM, למרות ובנוסף לשותפות הנמצאת בדיונים מתקדמים בין פיאט לקרייזלר. מדובר על שותפות כזו או אחרת בין פיאט ל-GM בפעילות בדרום אמריקה, שם שתי החברות מצליחות היטב, ואולי גם באירופה. לשתי החברות יש עבר משותף שכן ב-2000 רכשה GM – שהיתה אז במצב שונה מאד מהיום – נתח של 20% מפיאט, שגם היא היתה במצב שונה מהיום והתנדנדה על כרעי תרנגולת. כיום המצב פחות או יותר התהפך – GM היא זו שצולעת (מאד), ופיאט התאוששה וחזרה למצב איתן.
ובינתיים, בארה"ב הביעו גורמים פיננסיים הנמנים על נושי קובצת קרייזלר התעניינות באפשרות של קבלת נתח מהקונצרן בתמורה לחוב – זאת בהנחה כמובן ששיתוף הפעולה עם פיאט, החיוני לעתיד הקונצרן, יתממש. ואילו מנהיגים פוליטיים באיטליה התבטאו בימים האחרונים באופן חיובי לגבי העסקה המתבשלת. ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני הכריז כי הוא תומך בהקמת גוף פיאט-קרייזלר משותף, ושרת התעשיה האיטלקית הביעה תמיכה בשת"פ שכזה, אשר לדעתה יהיה לטובת המערכת התעשייתית האיטלקית כולה. בימים אלו נמצא יו"ר פיאט סרג'יו מארקיונה בארה"ב, שם הוא מנהל פגישות עם נציגי עובדים ונושים של קרייזלר. [כל דגמי פיאט בישראל בדף היצרן באתר][כל דגמי אופל בישראל]