תמונת אילוסטרציההאוצר שוקל להעלות את המס על בנזין ב-30 אגורות לליטר. כמו כן, באוצר שוקלים לנסות פעם נוספת ולבטל את הפטור ממע"מ על פירות וירקות. כך נודע ל'גלובס'. בימים האחרונים נערכו דיונים קדחתניים באוצר, בנושא הדרכים האפשריות להגדלת הגבייה ממסים. זאת באמצעות הטלת מס באפיקים בהם כיום אין מס, או העלאת שיעור המס באפיקים בהם נגבה כיום מס. האובדן הצפוי ממסים בשנה הקרובה, עומד על 40 מיליארד שקל. באוצר מחפשים דרכים להתמודד עם האובדן הצפוי ולצמצם אותו.

בדיונים האחרונים שנערכו בנושא, בין היתר בהשתתפות נציגי אגף התקציבים ורשות המסים, נדונו האפשרויות השונות להטלת מסים חדשים או להעלאת מסים קיימים. במסגרת זו דובר על האפשרות להעלות המס על הבנזין וכן להחיל מע"מ על פירות וירקות.

באשר לבנזין, מדובר על העלאה של 30 אגורות לליטר, עד לרמה של 2.7 שקל מס לליטר בנזין. ההערכה היא כי מהלך זה יכניס לקופת האוצר מיליארד שקל בשנה.

יצוין כי בארבע השנים האחרונות (מספטמבר 2005) ביצע האוצר רפורמה במסגרתה הוא העלה בהדרגה את המס על הסולר עד להשוואתו למס המוטל על הבנזין. העלאת הבלו הזרימה מיליארדי שקלים לקופת המדינה, אך גררה התנגדות חריפה של ארגוני המובילים והסקטור התעשייתי.

יש לציין שהמשבר העולמי והקריסה במחירי הנפט הביאו לירידה של 32% במחירי הבנזין מ-7 שקלים לליטר ביולי 2008 ל-5 שקלים בדצמבר. עם זאת, מינואר חלה עלייה ל-5.46 שקלים לליטר בשירות עצמי, בעקבות התאוששות מחירי הנפט. במידה והאוצר יעלה את המס, מחירו צפוי לחזור ל-6 שקלים לליטר.

באשר למע"מ על פירות וירקות, באוצר סבורים כי אין כיום הצדקה לפטור הזה, מה עוד שכלל לא ברור שבסופו של דבר הצרכן נהנה מהפטור. ההערכה היא כי ביטול הפטור יכניס לקופת המדינה עוד כ-2 מיליארד שקל בשנה. כמו כן, התגבשה הסכמה שלא לבטל את הפטור ממע"מ הקיים כיום באילת ועל קרנות השתלמות.