סבסטיאן ווטל הצעיר והמבריק הבטיח ניצחון ראשון בהיסטוריה לקבוצת רד בול בגרנד פרי הסיני. הוא עשה זאת במרוץ גשום מתחילתו ועד סופו וכאשר הוא מקדים את בן קבוצתו מארק וובר. בכך למעשה רד-בול חוגגת ניצחון כפול. ווטל שהיה המהיר גם בהקפות הדירוג פרץ היטב קדימה בפתיחה וניהל מירוץ מצוין בו מעשית לא שמט את ההובלה לרגע.

אחרי הצמד של רד-בול סיימו שני הנהגים של קבוצת בראון המפתיעה שניצחה בשני המירוצים הראשונים של העונה. ג'נסון באטון (המנצח של שני המירוצים הראשונים), היה מעורב במאבק על ההובלה אך נכנע לבסוף ליכולת העדיפה של מכוניות הרד-בול וסיים שלישי לפני רובנס באריקלו. צמד מכוניות המקלארן שיפרו עמדות וסיימו במקומות החמישי שישי עם הייקי קובליינן שהקדים את לואיס המילטון. שביעי סיים טימו גלוק בטויוטה שטיפס היטב מאחור.

אכזבת המירוץ שייכת לפרננדו אלונסו ברנו שזינק מהמקום השני אך בחר באופן לא מוצלח להיכנס מעט אחרי הפתיחה (ועדיין תחת מכונית קוצבת) לרחבת הטיפולים והדרדר לאחור. הוא סיים תשיעי. פרארי המשיכה לאכזב כאשר שתי המכוניות שלה לא זכו בנקודות (פיליפה מאסה פרש) ורק אחת סיימה.

גרנד פרי סין, תוצאות המרוץ:
1. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 10 נק'
2. מארק וובר, רד-בול, 8 נק'
3. ג'נסון באטון, בראון, 6 נק'
4. רובנס באריקלו, בראון, 5 נק'
5. הייקי קובליינן, מקלארן, 4 נק'
6. לואיס המילטון, מקלארן, 3 נק'
7. טימו גלוק, טויוטה, 2 נק'
8. סבסטיאן בואמי, טורו-רוסו, נקודה אחת

אליפות הנהגים אחרי 3 מרוצים:
1. ג'נסון באטון, בראון - 21 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון - 15 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 10 נק'
4. טימו גלוק, טויוטה - 10 נק'
5. מארק וובר, רד-בול, 9.5 נק'
6. יארנו טרולי, טויוטה - 8.5 נק'
7. הייקי קובליינן, מקלארן, 4 נק'
8. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 4 נק'

אליפות היצרנים אחרי 3 מרוצים:
1. בראון, 36 נק'
2. רד-בול, 19.5 נק'
3. טויוטה, 18.5 נק'
4. מקלארן, 8 נק'
5. טורו-רוסו, 4 נק'
6. ב.מ.וו, 4 נק'
7. רנו, 4 נק'
8. וויליאמס, 3.5 נק'