השוק האמריקאי ידוע בחיבתו למכוניות במרכב קופה בעיקר מסיבות אופנתיות ועיצוביות. עקב כך נפוצות בארה"ב גרסאות קופה למכוניות עממיות כדוגמת פורד פוקוס, הונדה סיוויק (האמריקאיות) ושברולט קובלט שחביבות בעיקר על צעירים דלי תקציב.לפני שנה בדיוק בתערוכת ניו יורק הציגה קיה את הקופ (Koup) כקדימון לקופה עממית כזו והשנה מציגה את הגרסה הסדרתית שנקראת פורטה קופ. עיצוב הגרסה הסדרתית שומר על נאמנות למקור ובהחלט נאה כשלעצמו (האחראי לעיצוב הפורטה הוא פטר שרייר שאחרי על עיצובה של האודי TT המקורית) למעט הדפיוזר המיותר בפגוש האחורי.
כנגזר משמה הפורטה קופ מתבססת על הפורטה שהוצגה לא מכבר וירשה את הסראטו (ספקטרה בשוק האמריקאי). כמו הפורטה גם הקופ יושבת על בסיס גלגלים של 265 ס"מ שמשותף לפלטפורמה אותה הן חולקות גם עם סיד המוכרת במחוזותינו (אם כי הפורטה והקופ מוותרות על מתלה אחורי עצמאי מטעמי חסכון).

הקופ תוצע עם שני מנועי ארבע צילינדרים עם תזמון שסתומים משתנה. הראשון בנפח 2 ליטר המספק 156 כ"ס ו-19.9 קג"מ, השני בנפח 2.4 ליטר המספק 173 כ"ס ו-23.3 קג"מ. תיבות ההילוכים הן ידניות עם 5 מהירויות למנוע הקטן ו-6 מהירויות לגדול כאשר תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 מהירויות מוצעת כאופציה.

במחיר הגיוני יכולה הפורטה קופ להיות תחליף מעניין למשפחתית השגרתית אך רוב הסיכויים שלא ניראה אותה בארץ. השוק הישראלי מכור לתצורת הסדאן אך גם גרסת הסדאן של הפורטה מסורבת עליה כרגע מכיוון שאין לה תקינה אירופאית.