שהוצגה סדרה 7 החדשה של ב.מ.וו (באוקטובר 2008), התהדרה המכונית בהיצע מנועי טורבו מתקדמים: גרסת 750 עם מנוע 4.4 ליטר (407 כ"ס), 740 עם 3.0 ליטר (326 כ"ס) ו-730d עם 3.0 ליטר (245 כ"ס). כולם חזקים ומשודרגים ביחס להיצע שהיה קיים בסדרה 7 היוצאת, אבל המנוע הבכיר, V12, נעדר מההיצע.
יש שאמרו כי הסיבה היא המשבר הכלכלי הגדול, יש שהזכירו את התכווצות שוק מכוניות הפאר והיוקרה ברמה כזו או אחרת, אך קברניטי ב.מ.וו ידעו כי הם אינם יכולים לוותר על מנוע הדגל – ולו רק בשביל להפגין את יכולתה הטכנולוגית. טוב, אתם צודקים, גם בשביל להציג מענה לדגמי העל של מרצדס S קלאס.

אז קבלו את המנוע החדש יפאר את ה-760 "הרגילה" (760i) כמו גם את זו בעלת בסיס הגלגלים הארוך (760iL, המציעה תוספת של 14 ס"מ, לטובת הספונים מאחור). מדובר במנוע אלומיניום חדש בנפח של 6.0 ליטרים בתצורת V12 שבאמצעות צמד מגדשי טורבו והזרקה ישירה מפיק 544 כ"ס. אלה עוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 יחסי העברה – המוצגת אף היא לראשונה. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש אך התאוצה ממש לא; מה דעתכם על תאוצה מ-0-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות.
צילום: מנהל
באגף האבזור והמותרות נמצא מתלי אוויר (בסרן האחורי בלבד), בקרת שיוט אדפטיבית ושאר מערכות מתוחכמות, אך ב-760 יש עוד. כמו בדגמי העבר, גם זו בהיותה הגרסה הבכירה תתאפיין בנגיעות עיצוב המיוחדות רק לה, כמו: סבכה קדמית ממוסגרת בכרום, חישוקי 19 אינץ' בעיצוב שונה וכיתוב בצדי המרכב שיסגיר את אשר נמצא בחרטומה.

לא ניתן לסיים כתבה זו ללא אזכור הבייבי רולס רויס, ה-RR4. זו הוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה (מרץ 2009) במדי מכונית קונספט ובשם 200EX. רולס רויס כזכור נמצאת בבעלות ב.מ.וו וכפי שספרנו לכם בעבר היא אמורה להתהדר באותה תיבת הילוכים חדשה בעלת 8 יחסים ובמנוע 6.6 ליטר מוגדש טורבו בתצורת V12. מפתיע לגלות כי במקום להשתמש במנוע קיים מהמדף, בחרו קברניטי החברה לצייד את ה-RR4 עם מנוע אחר שפותח בנפרד (כנראה V8 בנפח 4.4 ליטר המניע את גרסת ה-750 של ב.מ.וו עם תוספת של 4 צילינדרים). נצטרך להמתין להשקת הרולס רויס שתעירת לקראת סוף השנה, כדי להבין את הסיבה לכך.