יש לנו פינה חמה בלב לקיה סורנטו, רכב השטח הקוריאני הראשון שהציע עידון וליטוש ברמה תחרותית לתוצרת היפנית המקבילה אחרי שעד אז הורגלנו לבהמות גסות נוסח סאנגיונג מוסו ויונדאי גאלופר. הדור הראשון של הסורנטו הושק ב-2002 ומאז עבר מספר עדכוני מנוע, וכמה מתיחות פנים. האחרונה שבהן ריככה את הסורנטו ואיבדה קצת מתכונותיו המסוקסות ומהחום שחשנו עבורו, ולפני קצת יותר מחודש דיווחנו על התכניות של קיה להמשיך את מגמת ההתרככות להציג סורנטו חדש לגמרי שיתבסס על פלטפורמת היונדאי סנטה פה – ובכך יצטרף לרשימה הארוכה של רכבי פנאי רכים שהפנו עורף למורשת השטח. והנה זה קורה כבר עכשיו: בתערוכת סיאול חושפת קיה את הדור החדש והשני במספר של הסורנטו, והפינה החמה שהיתה לנו עבורו בלב מתקררת עוד יותר.
קיה סורנטו חדש בתערוכת סיאול
צילום: מנהל
בצעד מצער לחובבי השטח-הארדקור למרות היותו צפוי, נוטשת קיה נטשה את רכיבי השטח המסורתיים שהיו לסורנטו – שלדת סולם, מרכב נפרד וסרן חי מאחור – לטובת מרכב אחוד ומיתלים עצמאיים לכל הגלגלים: מק'פרסון מלפנים ורב-חיבוריים מאחור. ובמקום תמסורת מבוססת הנעה אחורית אנו מקבלים כאמור את פלטפורמת היונדאי סנטה-פה, המבוססת הנעה קדמית. ניתן לבחור בשתי גרסאות, האחת עם הנעה קדמית בלבד והשנייה כפולת הנעה עם שילוב הגלגלים האחוריים לפי דרישה. לשטח קשה ("קשה"...?) קיים מצב נעילה המחלק את הכוח באופן קבוע בין הסרנים קדימה ואחורה, אבל אין Low. חבל. נתוני הגיאומטריה יאכזבו גם הם את חובבי נהיגת השטח האמיתית. מרווח הגחון הוא 18.4 ס"מ בלבד (לפני שמוסיפים מיגון כלשהו...), זווית הגישה היא רק 25.1 מעלות וזווית הנטישה – 23.1 מעלות. לעומת זאת, מערכות העזר כוללות בקרת גלישה במורד (DBC בלשון קיה) וסיוע לזינוק בעליה (HAC), והתנהגות הכביש תהיה כנראה טובה יותר בזכות התצורה החדשה ומרכז כובד שירד ב-5.4 ס"מ.
קיה סורנטו חדש בתערוכת סיאול
צילום: מנהל
הדגם החדש גדול מקודמו ומציע מקום לשבעה נוסעים (בקוריאה, על כל פנים). בסיס הגלגלים הצטמק אמנם בס"מ בודד מ-2.71 ל-2.70 מ', אך האורך הכללי גדל מ-4.57 ל-4.685 מ', הרוחב מ-1.86 ל-1.885 מ', והגובה ירד מ-1.73 ל-1.71 מ'. למרות זאת יש יותר מרחב ראש שגדל ב-6.4 ס"מ, והמרחב לרגליים גדל ב-10.2 ס"מ. נפח תא המטען גדל ב-15%, החל מ-258 ליטרים צנועים מאחורי שורת המושבים השלישית וכלה ב-2,052 ליטרים כאשר שתי השורות האחוריות מקופלות. האבזור כולל אפשרות למצלמת חניה אחורית.
בשוק הקוריאני יוצע הסורנטו החדש עם מנוע בנזין 2.4 ל' בעל 175 כ"ס, גרסת גפ"מ של מנוע ה-V6 המוכר בנפח 2.7 ל', והכי מעניין – מנוע 2.2 ל' דיזל חדש המפיק לא פחות מ-197 כ"ס ו-44.4 קג"מ.