ימים שמחים יותר ב-GM – השקת שברולט מאליבו החדשה
הממשל האמריקני החדש מסיר את הכפפות. אתמול התבשרנו כי ריק וואגונר, יו"ר GM והאיש הבכיר בתאגיד, הודיע על פרישתו מהתפקיד בעקבות דרישת ממשל אובאמה. פרישתו היא מהלך פוליטי ברור – ספק אם יהיו לכך תוצאות מעשיות – שכן הציבור האמריקני דורש לראות כי מתרחש משהו בתמורה למיליארדים שכבר הוזרמו ל-GM.
פרישת היו"ר היא גם צעד ראשון בתהליך ש-GM חויבה לעבור במרוצת 60 הימים הקרובים כדי לגבש תכנית שיקום ברת ביצוע; למשך תקופה זו ינתן ל-GM תקציב-סיוע שיאפשר לה להמשיך ולהתקיים – כדי לשרוד במהלך אפריל בלבד היא זקוקה ל-2 מיליארד דולר; אבל לאחר מכן – במידה ולא ניתן יהיה להגיע לתכנית התאוששות עם סכיויי הצלחה אמיתיים – יאולץ הקונצרן לעבור תהליך "פרק 11" תחת ניהול ממשלתי.
אובאמה מפשיל שרוולים, וואגונר מופרש מתפקיד יו
צילום: מנהל
פריץ הנדרסון, הבוס החדש של GM
לקרייזלר, אשר זקוקה למימון דחוף עוד יותר – היא חייבת הזרמת מזומנים כבר מחר (!) – ניתן פרק זמן של 30 יום כדי לגבש הסכם עם פיאט. בימים האחרונים התפוצצות השיחות בין קרייזלר לבין איגוד הפועלים הקנדי, CAW. קרייזלר מייצרת בקנדה חלק ניכר ממכוניותיה – כ-480,000 ב-2008 – וקיצוץ תנאי השכר של הפועלים הקנדיים מהווה מרכיב חשוב בכל התאוששות אפשרית.
שני הקונצרנים היו אמורים להגיע לתכנית ארגון-מחדש והתאוששות עד סוף מרץ – מחר – בהסכמת כל הגורמים הנוגעים בדבר כולל ארגוני העובדים, כחלק מהתנאים לקבלת הסיוע הממשלתי בדצמבר האחרון. שניהם לא עמדו בכך.
את מקומו של וואגונר בראש GM (אם כי עדיין ללא מינוי רשמי כיו"ר) ימלא פריץ הנדרסון, מי שהיה עד עתה נשיא הקונצרן.