אל תתבלבלו. לא מדובר בתחרות קארטינג זניחה. אלון דאי, בן 17 בלבד, התחרה בסוף השבוע כשווה בין שווים בשני מרוצים של אליפות אסיה בפורמולה-רנו. מדובר במכוניות מרוץ שלהן 200 כ"ס ומשקלן 490 ק"ג. המהירות המרבית שלהן היא כ-265 קמ"ש, והמהירות הממוצעת של אלון במסלול המרוצים בז'והאי שבסין הייתה מעל 155 קמ"ש. והרבה יותר חשוב – הוא הגיח משני המרוצים כמנצח.קבוצת March3. אלון יושב מימין ומאחוריו אביו, אברהםאלון החל את דרכו בעולם המרוצים כבר בגיל 10, בתחרויות קארטינג בארץ ובחו"ל. ברגע שיכול היה, בגיל 15, התקדם למכוניות פורמולה רנו באוסטריה והונגריה. ביצועיו על המסלול הפתיעו מאוד את הנהגים והקבוצות באליפות הונגריה והוא זכה בגביעים בכמעט כל מרוץ בו התחרה בעונת 2007 ו-2008. ב-2008 הוא אף ביצע גיחה לאליפות אסיה, אז הוא לא זכה בדבר, אך השנה הוא כיפר על כך – ועוד איך.

אלון היה הישראלי היחיד שהתחרה במרוצי סוף-השבוע בז'והאי. מלבדו התחרה עוד נהג אמריקאי ונהג אוסטרלי, כאשר שאר הנהגים הם מסין או מהונג-קונג – בסך-הכל 15 נהגים בכל מרוץ.
שני המרוצים בז'והאי היו הראשונים בעונה. הם אורכים כ-10 הקפות סביב המסלול – עניין של כ-16 דקות מורטות עצבים לכל מירוץ. אלון מתחרה מטעם קבוצת March3, לה שתי מכוניות, כאשר המכונית השנייה נהוגה בידי סיני צעיר בשם ז'אנג ז'י-קיאנג. במוקדמות למרוץ הראשון קבע אלון את הזמן השני בטיבו, כאשר חברו לקבוצה עוקף אותו בכמה עשיריות. במרוץ עצמו הוא ביצע עקיפה מוצלחת על עמיתו לקבוצה כבר בתוך שתי הקפות ומשם הוביל את המרוץ, כשז'י-קיאנג כמה שניות מאחוריו, עד לדגל השחמט.
במרוץ השני זכה אלון בפול-פוזישן לאחר שקבע את הזמן המהיר במוקדמות. הוא זינק ראשון ונותר כך עד לסוף המרוץ, כשחברו לקבוצה נושף בעורפו ומסיים כחצי שנייה מאחור. בכך סגרה קבוצת March3 סוף-שבוע מושלם מבחינתה, בעוד אלון זוכה בשני גביעים וכן בפרס מיוחד בזכות ההקפה המהירה ביותר על המסלול.

אנו מברכים את אלון על הצלחותיו ומאחלים לו עוד ניצחונות רבים בעתיד. מה שבטוח, בגיל 17 מרבית קריירת המרוצים שלו עוד לפניו...