קבוצת 'שלמה Sixt', בבעלות איש העסקים, שלמה שמלצר, נערכת לקראת ייבוא עתידי של כלי רכב. החברה ערכה טקס להנחת אבן הפינה למרכז הלוגיסטי של הקבוצה בצריפין, שיוקם בהשקעה של כ- 100 מיליון שקל (ללא הקרקע), ומשתרע על פני למעלה מ- 60 דונם בשטח צריפין.

המרכז הלוגיסטי יכלול את מטה הקבוצה, שיושב כיום בקרית אריה, המערך הלוגיסטי ומוסכים, מגרש למסירת מכוניות חדשות של חברת 'שלמה cal' ותחנת דלק אזרחית. במרכז, שהשלמתו צפויה בעוד כשנה וחצי, יועסקו כ- 800 עובדים.

איש העסקים שלמה שמלצר, הבעלים של קבוצת שלמה, אמר ל'גלובס' כי המרכז תוכנן מראש לספק בעתיד שירותים לוגיסטיים לא רק לפעילות השכרה וליסינג אלא גם לתמיכה בפעילות ייבוא רכב חדש, כולל אתר ערובה לאחסנת כלי רכב (PDI), מתקן מכנה למסירה ועוד, בדומה למתקני היבואנים הסדירים.

המרכז צפוי לרכז בעתיד את פעילות הייבוא וההכנה למסירה של כלי רכב מייבוא מקביל של הקבוצה כולל מותגים סיניים. הוא תוכנן מבראשית לקיבולת אחסנת כלי רכב של כ-4,000 כלי רכב בו זמנית.

את טקס הנחת אבן הפינה ניהל הרב שריקי מנתיבות, בהשתתפות משפחת שמלצר, שלמה, ראש מועצת באר יעקב, ניסים גוזלן ומנהלי ועובדי הקבוצה. קבוצת שלמה Sixt מפעילה צי פעיל של למעלה מ- 70,000 כלי רכב. הקבוצה כוללת מגוון פעילויות בתחום הרכב, בכלל זה, חברת השכרה, ליסינג תפעולי, ליסינג פרטי, מכירת רכב מיד ראשונה, חברה לביטוח, רשת מוסכים ושירותי דרך וחברת הליסינג וההשכרה ברומניה.