השנה מלאו 20 שנה להקמת מותג היוקרה של ניסאן, אינפיניטי, ובתערוכת ז'נבה נחגג המאורע באמצעות מכונית-קונספט מפתיעה העונה לשם Essence, דהיינו: תמצית או מהות. מדובר בקופה דו-מושבית אקזוטית בתצורה הקלסית של מנוע קדמי/הנעה אחורית – אלא שמפתיע נבחרה דווקא המכונית הזו כדי להציג את יחידת ההנעה ההיברידית הראשונה של אינפיניטי. שלא תהיה טעות, אין מדובר בכניעה מתרפסת ורופסת-ביצועים לאיכות הסביבה: עם הספק כולל של 600 כ"ס, ביצועים לא יחסרו לאף אחד כאן. את עיקר כוח הדחף מספק מנוע ה-3.7 ל' V6 המוכר של אינפיניטי, אלא שכאן הוא מקבל צמד מגדשי-טורבו שמקפיצים את ההספק ל-440 כ"ס. אל מנוע הבנזין משודך מנוע חשמלי מסוג חדש, אותו מכנה אינפיניטי 3D ואשר מתאפיין ביכולת להפיק מומנט כפול משל מנוע חשמלי רגיל בעל ממדים דומים. במקרה זה ההספק החשמלי הוא 160 כ"ס, והמנוע ניזון ממצברי ליתיום-איון הממוקמים באזור תא המטען. המכונית יכולה לפעול עם שני המנועים במקביל – כל אחד מהם מצוייד במצמד משלו לצורך כך – ועם כל אחד מהם בנפרד.
תערוכת ז'נבה: המהות של אינפיניטי
צילום: מנהל

אבל אינפיניטי שמה את הדגש לא רק על מערכת ההנעה. האסנס מצויידת בסוללה חסרת-תקדים של מערכות עזר בטיחותיות, תחת השם הכולל Safety Shield. נמצא כאן מערכות מוכרות יחסית כמו בקרת מרחק, Distance Control Assist, ומניעת סטיה מנתיב, Lane Departure Prevention; ואליהן מצטרפות מערכת מניעת תאונת צד, Side Collision Prevention, ומניעת תאונה בעת נסיעה לאחור, Back-up Collision Prevention. מערכות אלו ידועות לא רק להתריע בעת סכנה אלא גם להפעיל בלמים באופן סלקטיבי בעת הצורך כדי למנוע התנגשות.
אפילו על הצד הפרקטי חשבו אנשי פרוייקט האסנס. כך למשל תוכנן סט מזוודות יעודיות עבור המכונית על-ידי לא אחר מאשר חברת לואי וויטון. מזודוות יוקרתיות אלו מתאימות בדיוק לממדי תא המטען, ויושבות על רצפה הנשלפת באופן חשמלי ונשלטת ממפתח המכונית.