ה-599 HGTE נחשפת בז'נבהגם בימים קשים אלו לתעשיית הרכב פרארי איננה שוקטת על שמריה, ובתערוכת ז'נבה היא מציגה שני חידושים, שניהם על בסיס ה-599. האחד: חבילת ספורטיבית עבור ה-599 GTB הנוכחית, המכונה HGTE (ראשי תיבות של Handling Gran Turismo Evoluzione, אם שאלתם), בדומה למה שנעשה בעבר עבור ה-575. ומה בחבילה? ובכן קפיצים ומוטות-ייצוב מוקשחים, בולמי זעזועים מכויילים מחדש, הנמכה כללית, וצמיגים שונים שמיועדים לנצל באופן אופטימלי את תכונות השילדה החדשות. אפילו מערכות הניהול והבקרה השונות שודרגו כדי לספק תגובות מהירות יותר למצערת, והחלפות הילוכים מהירות עוד יותר בתיבת F1 הרובוטית. מערכת הפליטה מפיקה עכשיו צליל יותר, אה, נכון בעת תאוצה חזקה מבלי לפגוע בנוחות לאוזן בעת שיוט רגוע. גם הצד הקוסמטי מטופל עם שימוש נרחב בסיבי-פחמן בתא הנוסעים, מושבים חדשים עם ריפודי עור משולב אלקנטרה, חישוקי "20 חדשים ועוד.
המוצג השני בז'נבה הוא קצת יותר קיצוני, והרבה יותר יקר: 599XX, צעצוע-מסלול לעשירים במיוחד. כמו ה-FXX שהיה גרסת מסלול-בלבד של האנזו, כך גם ה-599XX מיועד לבעלי כיסים עמוקים שרוצים לשחק בלהיות נהגי מירוץ. המכונית איננה חוקית לכביש אך גם לא מיועדת לתחרויות כלשהן. נסיעה על מסלול וזהו. הבסיס הוא אכן ה-599 פיוראנו, אך גרסת ה-XX היא מכונית-מסלול קיצונית ובלתי מתפשרת, שזכתה למיטב הטכנולוגיות והידע שצברה פרארי עם תכניות המירוץ השונות שלה. המנוע עבר טיפול מעמיק, תקרת הסל"ד הורמה ל-9,000 וההספק המירבי עלה ל-700 כ"ס, כאשר במקביל ננקטה דיאטה לקיצוץ במשקל. שינויים אווריודינמיים מקיפים, שכוללים בין היתר גם צמד מאווררים מאחור שתפקידם למשוך אוויר מתחתית המכונית, נועדו להגביר את כוח ההצמדה שמגיע עכשיו ל-630 ק"ג ב-300 קמ"ש, ולאפשר שינוי של אותן תכונות אווירודינמיות באופן רציף. גם המערכת האלקטרונית הותאמה לניצול מיטבי של המכונית במהלך הקפות מאומצות רצופות על מסלול מירוצים. בין היתר קוצצו זמני החלפת ההילוכים. הצמיגים הם סליקס טהורים על חישוקי "19.
על מנת להמחיש את ההבדלים בין 599 רגילה לגרסת ה-XX, שימו לב לנתון הבא: זמן ההקפה של 599 סדרתית סביב מסלול פיוראנו הביתי של פרארי (שעל שמו נקראת ה-599, כמובן) הוא 1:26.5 ד'. המכונית המהירה ביותר של פרארי סביב מסלול זה עד היום היא ה-430 סקודריה, שקבעה שם 1:23.9 ד'. ה-599XX עושה זאת ב-1:17 ד'...
פרארי מארגנת סדרה של אירועי-מסלול עבור המאושרים המעטים שיזכו להניח את ידיהם על 599XX, בשנים 2010-2011.

מבחן וידאו: פרארי 599