לפחות על פי התמונה הזו, הפולו החדשה מיועדת לצעיריםפולקסווגן השיקה אתמול בערב, באירוע שקדם לפתיחת תערוכת ז'נבה היום, את הדור החמישי של הפולקסווגן פולו. המכונית החדשה משתמשת עדיין בפלטפורמה הקודמת, אותה היא חולקת עם מכוניות סופרמיני אחרות בקבוצת פולקסווגן – הפאביה והאיביזה; הדגש בדגם החדש הוא על חסכון במשקל למרות גידול קל בממדים ובקשיחות המרכב, ועל דור חדש של מנועים. העיצוב החדש שמרני למדי אך עדכני, עם החרטום שהופיע לראשונה בפולקסווגן שירוקו ואחר כך בפולקסווגן גולף VI. תא הנוסעים, לפי מעט התמונות שפורסמו, מעוצב באופן שמרני אף הוא ובגווני שחור קודרים למדי, אך הוא מרווח מבעבר לכל הכיוונים, בין היתר בזכות בסיס גלגלים שהתארך קלות ולמרות מימד גובה שהצטמק במקצת. האורך כעת הוא 3,952 מ' (תוספת של 36 מ"מ), הרוחב 1,682 מ' (תוספת 32 מ"מ) והגובה 1,454 מ"מ – פחות מהדגם היוצא, כאמור, ב-12 מ"מ. תא המטען גדל מ-270 ל-280 ל'. בתא הנוסעים אפשר לקבל כאופציה – לראשונה בפולקסווגן פולו – מערכת ניווט מתקדמת עם מסך מגע צבעוני. אופציות אחרות: תא כפפות ממוזג, שילוב מובנה של מכשירים סלולריים עם שליטה קולית, חיבור לנגני MP3, גג שמש פנורמי ואף פנסי בי-קסנון.
בהיצע המנועים העדכני בולט מנוע ה-1.2 TSI אשר מפיק 105 כ"ס, ועם זאת צורך רק 18.2 ק"מ לליטר, שיפור של 19% לעומת המנוע המקביל בדגם היוצא. פרט אליו מוצעים צמד מנועי 1.2 ל' עם 60 או 70 כ"ס, ו-1.4 ל' בעל 85 כ"ס שאותו ניתן יהיה לקבל גם עם תיבת DSG 7 הילוכים (ואשר בו מן הסתם מתמקדת עיקר ההתענינות מצד אנשי צ'מפיון מוטורס, היבואנים בישראל). תחום הדיזל מיוצג על ידי דור חדש של מנועי TDI בנפח 1.6 ל' עם הזרקת מסילה משותפת, לראשונה בפולקסווגן פולו, שהם חסכוניים מקודמיהם. בשלב ראשון תוצענה שתי גרסאות, עם 75 ו-90 כ"ס, כאשר זמן קצר לאחר ההשקה תוצע גם גרסת "בלומושן" חסכונית על בסיס מנוע ה-90 כ"ס, עם יחסי העברה מוארכים בהילוכים הגבוהים. גרסה זו תשיג צריכה ממוצעת של כ-26 ק"מ/ל', עם פליטת CO2 של 96 גרם/ק"מ בלבד. ב-2010 תופיע גרסת "בלומושן" נוספת, אשר כרגע מוצגת בזנ'בה כקונספט בלבד. גרסה זו תצויד במנוע TDI שלושה-צילינדרים חדש בנפח 1.2 ל' אשר יפיק 75 כ"ס, ויגיע לצריכה מרשימה של 30 ק"מ/ל' עם פליטת CO2 של 87 גרם/ק"מ! גרסה זו זוכה לעוד שינויים כמו מערכת דימום/התנעה אוטומטית, שינויים אווירודינמיים, מיתלים מונמכים וצמיגים בעלי התנגדות-גלגול נמוכה. בשלב זה לא הוזכרה גרסת GTI, שמן הסתם תגיע גם היא בשלב זה או אחר.
פולקסווגן מתגאה בכך שהפולו החדשה בטוחה מקודמתה, עם התנגדות מוגברת להתעוותות תא הנוסעים בעת תאונה – זאת למרות חסכון כללי במשקל, כאמור, בשיעור של 7.5%. המרכב קשיח יותר ב-12% מבחינת התנגדות לפיתול. כל הגרסאות – באירופה על כל פנים – זוכות למינימום של 4 כריות אוויר עם אופציה לעוד זוג כריות וילון, בקרת יציבות ESP עם פונקצייה של סיוע לזינוק בעליה.
הפולקסווגן פולו החדשה תצא לשוק בגרמניה בסוף יוני, ושבועיים לאחר מכן בשאר אירופה.

לדפי פולקסווגן באתר