רגע לפני פתיחת תערוכת ז'נבה (מחר, פתיחה לעיתונות) מציג מותג דאצ'יה רכב פנאי-קונספט בשם דאסטר (Duster). מדובר במכונית הקונספט הראשונה של דאצ'יה, שהיא פרי שיתוף פעולה בין מרכזי העיצוב של רנו ברומניה ובצרפת. הדאסטר אינו פורץ גבולות חדשים אך הוא בהחלט נעים לעין, עם מראה ספורטיבי ואתלטי בזכות גלגלים בקוטר מרשים של "21 וממד גובה צנוע של 1.49 מ' בלבד. הגלגלים נדחפו לפינות המרכב עם סרחי-עודף קצרים, כך שלמרות בסיס הגלגלים הנדיב של 2.80 מ', האורך הכללי הוא רק 4.25 מ'. גם ממד הרוחב צנוע (1.64 מ' בלבד לפי ההודעה לעיתונות, אך זו כנראה טעות כי זה גם הנתון של מפשקי הגלגלים קדימה ואחורה), ומן הסתם יקל על הדאסטר למלא את יעודו כרכב עירוני שמיועד להסתדר היטב גם בתנועה עירונית צפופה. לשטח הוא לא ממש יגיע, לא עם צמיגים במידה 245/30-21...
דאצ'יה דאסטר, קונספט לז'נבה
צילום: מנהל
בצד המכני מצוייד הדאסטר במנוע קיים ומוכר – 1.5 ל' dCi של רנו עם 105 כ"ס. התיבה ידנית בת 6 הילוכים. תכנון אווירודינמי יעיל – מקדם הגרר הוא 0.30 בלבד – מסייע להשגת פליטת CO2 טובה של 139 גרם/ק"מ. תא הנוסעים בעל העיצוב העתידני מיועד להסיע ארבעה, אך ניתן להסבה בתוך שניות לתצורת 'פנאי': מושב הנוסע מחליק על מסילות אל מתחת למושב הנהג, ומותיר בכך מקום נדיב למטען כולל מתקון יעודי לאופני-הרים.