XFR: הופעה קרבית, מנוע הולםבמקביל לעדכון ה-XK עליו סיפרנו לכם אתמול, ביצעה יגואר מקצה שיפורים גם במכונית הסלון שלה, ה-XF. זה קורה רק שנה אחרי שה-XF מגיעה לשוק, ללא ספק מוקדם ממה שהיינו מצפים למתיחת פנים – אבל השינוי העיקרי מנצל למעשה את אותו השינוי שבוצע ב-XK: החלפת מנוע ה-V8 המיושן במשהו הרבה יותר עדכני וחזק. בדיוק כמו ב-XK, ה-V8 החדש – בנפח 5.0 ל' ועם הזרקה ישירה – מפיק 385 בגרסה האטמוספירית ו-510 כ"ס בסיוע מגדש-על בגרסה החמה, XFR. למרות הקפיצה בהספקים ובמומנטים, מנועי הבנזין החדשים מציעים צריכת דלק ופליטת CO2 דומים לאלו של המנועים המוחלפים. לא רק מנועי הבנזין זכו לשדרוג משמעותי: לפני שבוע סיפרנו לכם על מנוע דיזל חדש של יגואר אשר יוצע בשלב ראשון ב-XF, ועכשיו מתברר כי מדובר למעשה בשתי גרסאות של אותו מנוע. זהו V6 בנפח 3.0 ל', המבוסס על מנוע הדיזל הנוכחי בנפח 2.7 ל' ואשר יוצע בשני הספקים – 240 כ"ס עם מומנט מרבי של 51 קג"מ, או 275 כ"ס עם 61.2 קג"מ. בשני המקרים מדובר בשיפור משמעותי לעומת מנוע ה-2.7 המוחלף, שהסתפק ב-207 כ"ס ו-44.4 קג"מ – ולמרות זאת צמד הדיזלים החדשים חסכוניים ב-12% מהמנוע הנוכחי.
הגרסה המסקרנת ביותר, כמובן, היא ה-XFR השרירית, וזו הופעת בכורה לגרסת R בסדרת ה-XF (עד עתה הוצע אמנם מנוע מוגדש, אך הגרסה לא הוגדרה כ-R). כאן אנו מוצאים את הדיפרנציאל האקטיבי עם בקרה אלקטרונית ואת המיתלים האדפטיביים מבוקרי המחשב שהופיעו ב-XKR המחודש עליו סיפרנו לכם אתמול, הגה מהיר יותר מאשר ב-XF הרגילה, חרטום אגרסיבי יותר עם כונסים גדולים, חישוקי "20 יעודיים ותא נוסעים בעל הופעה שונה ומושבים עמוקים ותומכים יותר. ה-XFR תאיץ מ-0 ל-100 ב-4.9 שניות, חצי שניה מהר יותר מאשר עם מנוע ה-4.2 המוגדש הנוכחי. הגרסה האטמוספרית תגיע ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, שיפור של 8 עשיריות לעומת הנוכחית. השיפורים בביצועי מנועי הדיזל מרשימים אף יותר: הגרסה החזקה מגיעה מ-0 ל-100 כמעט שתי שניות מהר יותר מאשר עם הדיזל הנוכחי!
אם אתם מעדיפים נוחות ואבזור על פני ספורטיביות, אגב, יש גם גרסה מפוארת חדשה, "פורטפוליו", שמציעה פינוקים כמו מושבים מחוממים וממוזגים מרובי-כוונונים. כל גרסאות ה-XF זוכות למערכת ניווט משופרת, תוספת אבזור תקני ברמות הגימור הבסיסיות, ועוד שלל אופציות מהגה מחומם ועד מערכות שמע רבות דציבלים ורמקולים.
ה-XF המעודכנת מוצגת כעת בתערוכת דטרויט, ואפשר להזמינה כבר עכשיו פרט לגרסת ה-R. שיווקה של זאת יחל בחודש הבא.
יגואר XK: תוספת שרירים
מנוע דיזל חדש ליגואר