סאנגיונג מבקשת הגנת בית המשפט בקוריאה
צילום: מנהל
קורבן ראשון למשבר העולמי? לפני שבועיים סיפרנו לכם על הצרות של סאנגיונג, הקטנה ביצרניות קוריאה, אשר נקלעה לבעיית תזרים מזומנים חמור ולא היתה מסוגלת לשלם משכורות לעובדיה. בינתיים התרצתה חברת האם הסינית SAIC, שבבעלותה 51% מסאנגיונג ב-4 השנים האחרונות, והזרימה 45 מיליון דולר כפתרון ביניים זמני שיאפשר לסאנגיונג להמשיך לתפקד – אבל עכשיו הרימה SAIC ידיים, והחליטה למעשה לוותר על סאנגיונג. ביום ו' הוגשה לבית המשפט בקשה להגנה, חלק מהליך מקביל לפשיטת רגל שיאפשר לסאניונג לנסות ולהמשיך לפעול ולשקם את פעילותה – תחת ניהול חיצוני שימונה על ידי בית המשפט, אם הבקשה תתקבל. המשמעות תהיה למעשה הוצאת השליטה על סאנגיונג מידי SAIC. יחד עם הגשת הבקשה הודיעה סאנגיונג כי שני מנהליה פרשו מתפקידם. יש לציין כי עד עתה סירבה ממשלת קוריאה להושיט עזרה לסאנגיונג וגם הנושים לא הסכימו לשתף פעולה, אלא אם SAIC תגדיל את תמיכתה הכספית – ולכך לא היתה מוכנה חברת-האם הסינית להסכים.
ב-2008 מכרה סאנגיונג 30% פחות מכוניות מאשר ב-2007, והחברה הודיעה על קיצוץ דומה בהיקף הייצור. עוד הודיעה החברה, כחלק מהצגת אמצעי התייעלת שיסייעו לה לקבל את הסכמת בית המשפט לתהליך ההבראה, כי בכוונתה לקצץ בשכר בשיעור שיגיע עד 30% במרוצת השנתיים הקרובות, ולצמצם את כוח העבודה שלה.
בנק קוריאני שהוא הנושה העיקרי של סאנגיונג הודיע כי להערכתו ידרש מימון בשיעור של כ-445 מיליון דולר כדי להחזיק את סאנגיונג בחיים.

דצמבר 2008: סאניגונג מתקשה לשלם משכורות
דגמי סאנגיונג בקטלוג אוטו