ה-G-קלאס של מרצדס כבר בן 30 שנה, אבל ליחו בפירוש טרם נס – והנה הוא משמש השראה לשתי סדנאות, אחת בגרמניה ואחת בארה"ב. סדנת בראבוס הוותיקה, שלא מניחה לשום דגם של מרצדס לשבת בשקט, הכריזה זה עתה על G כוחנית במיוחד: גרסה משופרת אימתנית של ה-G-קלאס העונה לכינוי G V12S ביטורבו. בראבוס לקחה את מנוע ה-V12 כפול-המגדשים שמקורו ב-S600 ו-CL600 של מרצדס, ואשר כבר משרת בכמה דגמים אחרים של בראבוס; אחרי הטיפול שמעניקה לו הסדנה מפיק המנוע המוגדל (6.3 ל' במקום 5.5) לא פחות מ-700 כ"ס, והמומנט המרבי מוגבל (!) ל-112.2 קג"מ – ללא ההגבלה מוציא המנוע כ-135 קג"מ... גם כך זה מספיק כדי שבראבוס תטען לתואר "רכב השטח החזק בעולם". יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית 5 הילוכים שעברה גם היא טיפול וחיזוק, מסוגלת הסופר-G הזו להאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות בלבד, ואילו המהירות המרבית מוגבלת ל-240 קמ"ש. ללא ההגבלה יכל ה-G, שתכונותיו האווירודינמיות לא מזהירות בלשון המעטה, להגיע ל-260 קמ"ש.
מיותר לציין כי יחד עם שיפורי המנוע טופלו גם המכלולים ההיקפיים. בתי הגלגלים הוגדלו כדי להכיל חישוקים בקוטר עד "22 – כאן ברכב-ההדגמה הם "21, עם צמיגים במידה 295/40. יש גם מיתלים יעודיים לדגם זה, ומערכת בלימה משודרגת והכרחית כלולה גם היא במחיר. ואם דיברנו על כסף, אגב, המחיר לצרכן מתחיל מ-379,000 אירו...

ובינתיים, מעבר לאוקיינוס, סדנת Renntech (האמריקנית, למרות שמה בשפה הגרמנית) הגתה קונספ על בסיס ה-G-קלאס, בשיתוף חברת העיצוב Platune. התוצאה זכתה לכינוי "קונספט G-ווואגן", תוך שימוש בשמו הקודם והמקורי של ה-G-קלאס. הפרוייקט נועד לחגוג לא רק את יום ההולדת ה-30 של ה-G-וואגן, אלא גם 20 שנה לקיום הסדנה עצמה – יובל שחל השנה. בשלב זה הראתה רנטק אירוים בלבד, אך מלשון ההודעה לעיתונות אפשר להבין כי יש כוונה להביא את היצירה הזו לייצור. הסדנה כן מספרת כי יעשה בה שימוש במנוע דיזל, דווקא.

30 שנה ל-G-קלאס
דפי מרצדס בקטלוג באתר