וולוו סיימה את 2008 עם מכירות גלובליות של כ-374,000 מכוניות – ירידה של 18.3% לעומת 2007 (שהיתה שנת-שיא עבור המותג). בשוק הגדול ביותר, ארה"ב, היתה הנפילה גדולה במיוחד, כ-31%, מה שאינו מפתיע לאור קריסת השוק המצבם של מותגים רבים שם, כולל אפילו טויוטה ולקסוס. אבל אפילו בשוק הביתי, שבדיה, שהוא השני בגודלו עבור וולוו, צנחו המכירות ב-23%. הדגם הנמכר ביותר ב-2008 היה – וזו הפתעה מסויימת – ה-V50, גרסת הסטיישן של ה-S40. גם הדגם השני ברשימה הוא סטיישן, ה-V70. ב-2007, הדגם המצליח ביותר של וולוו היה XC90, אשר ממוקד בשוק האמריקני וסבל במיוחד מנפילת השוק שם (ובעיקר מהצניחה במכירות סגמנט רכבי הפנאי). ה-XC הגדול איבד כשליש מהמכירות לעומת 2007.
אין זה סוד כי מצבה של וולוו אינו מזהיר. תוצאות עסקיות מלאות לשנה האחרונה טרם פורסמו, אך ברבעון השלישי לבדו הפסדיה החברה קרוב לחצי מיליארד דולר. ב-2008 קיצצה וולוו כ-4,600 משרות – קרוב ל-20% מכלל כוח העבודה – ובסוף נובמבר הודיעה פורד כי היא שוקלת את מכירות המותג השוודי שלה, אותו רכשה מידי קבוצת וולוו ב-1999. התחזיות עבור המותג ל-2009 אינן ורודות, אך החברה תולה תקוות גדולות ברכב הפנאי הקומפקטי XC60 ובסדרה של דגמים ידידותיים לסביבה שהוצגו בתערוכת פריז האחרונה. בסוף 2009 מתוכננת להופיע ה-S60 החדשה, בעקבות הקונספט המוצג בימים אלה בדטרויט.

וולוו S60, קונספט לדטרויט
כל דגמי וולוו במדריך 'אוטו' כאן באתר