לא מעט דברים נאמרו ונכתבו על הסופרמיני החדשה של אלפא, מיטו; על כך ששמה הוא שילוב המילים מילאנו (הבית של אלפא רומיאו) וטורינו (העיר בה שוכנים מפעלי היצור של פיאט ואלפא); על כך שעיצובה הוא הראשון אחרי ה-8C קומפטצינה היפהפייה; על כך שלא מעט פרטי לבוש במיטו, הושאל מאותה 8C אקזוטית; על היותה מושתתת על פלטפורמת פיאט גרנדה פונטו וכו'.
הפעם נוכל לספר כי המיטו כבר כאן.
עוד בתחילת השנה, דיווחנו לכם על זוג דגמים המתגלגלים על כבישי הארץ לצורכי תקינה ואפילו חשפנו את מחירה של המכונית המסוגננת – החל ב-146,990 שקלים (קבוצה 4 לצורך שווי שימוש). אבל רק היום (ג') מציגה סמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו, את המכונית באופן רשמי.

מי את אלפא מיטו?
המיטו אולי מבוססת על פלטפורמת הגרנדה פונטו, אבל היא מקבלת מיתלים יחודיים לה, יחס היגוי ישיר יותר ומפשקי גלגלים מורחבים בכ-2 ס''מ. היא גם ארוכה, רחבה ונמוכה מהגרנדה-פונטו. רשימת הציוד כוללת מספר מערכות-עזר מעניינות, כמו Q2 Electronic המתפקדת כדיפרנציאל מוגבל החלקה באמצעות בלימת הגלגל הפנימי המסתחרר בעת האצה בפניה; DST או Dynamic Steering Torque, סוג של היגוי אקטיבי – המערכת מפעילה מעט כוח-היגוי במצבים קיצוניים כדי ''לרמוז'' לנהג על התיקון שהוא נדרש לבצע; ו-Alfa DNA, מערכת המספקת בלחיצת כפתור שליטה מרכזית על תגובות המנוע, אופי תגבור ההגה החשמלי, פעולת הבלמים והמיתלים, אופן התערבות מערכת בקרת היציבות, ובעתיד - לכשתצורף תיבת ההילוכים כפולת המצמדים (ה-DCCT, ר"ת: Dual Dry Clutch Transmission) להיצע, גם שליטה בזו האחרונה.
אלפא רומיאו מיטו מושקת בישראל
צילום: מנהל
9 כריות אוויר – כך זה נראה כאשר כולן מנופחות
בחו"ל מוצעת המיטו עם שלושה מנועים: בנזין 1.4 ליטר (78 כ"ס) ו-1.4 ליטר טורבו (155 כ''ס) וטורבו-דיזל 1.6 ליטר (120 כ''ס). אלינו מגיע מנוע אחד בלבד – בנזין מוגדש טורבו – ועם תיבת ההילוכים היחידה בנמצא – ידנית בעלת 6 יחסי העברה.
הביצועים? 0 ל-100 קמ"ש תוך 8.0 שניות ומהירות מרבית של 215 קמ''ש.

המיטו מוצעת במחוזותינו ברמת הגימור הגבוהה ביותר – 'דיסטינקטיב', עם בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע MP3, חישוקי 16 אינץ' ועוד. ברשימת האופציות בתשלום נמצא גג בצבע שחור (תוספת של 7,200 שקלים), גג שמש פנוראמי (9,900 שקלים) וחבילת ספורט (7,200 שקלים). באגף הבטיחות רושמת המכונית 9 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ו-5 כוכבי בטיחות של יורו NCAP.

על הכוונת: פיז'ו 207GTI, מיני קופר ופולקסווגן גולף
"יש מספר מתחרות פוטנציאליות למיטו," אמר אורן חסון, מנהל שיווק ומכירות בסמל"ת, "פיז'ו 207GTI, מיני קופר, פולקסווגן גולף ובמידה מסוימת גם סיאט איביזה, פולקסווגן שירוקו ואודי A3".
המשלוח הראשון צפוי להגיע לקראת סוף מרץ ולדברי חסון יש כבר 10 הזמנות בקנה. "עד סוף שנה זו אנו מצפים למכור 50 יחידות. יעד שאפתני בהתחשב שמדובר ממכונית ידנית. אבל לקראת סוף שנה זו או ראשית שנה הבאה צפויה להגיע הגרסה האוטומטית רובוטית כפולת המצמדים. אז אני מעריך כי נמכור כ-100 יחידות בשנה". מסכם חסון.
כל המידע על האלפא-רומיאו מיטו בקטלוג אוטו
אלפא מיטו: ההשקה באיטליה
אלפא מיטו: מבחן וידיאו (איטליה)