השנה נתברכנו בשתי ליגות עבירות, וזה כבר הסבב השני בליגת 'ניופאן-קנווד' של אריה פאהן. ניכר היה שאריה הכין היטב את האירוע – ספר דרך מוקפד, מכשולים מסומנים, מרשלים, מעקב אחרי המשתתפים בזמן אמת, התאמת תוואי הדרך למטיילים הרבים. חבל רק שהמכשולים פשוט הזמינו יום שמש שאחרי הסערה, בעוד שהאירוע התקיים אחרי שבוע שמשי ויבש.
התוצאה הבלתי נמנעת היא תוואי קל מדי וקצר מדי. לא רק מזג האוויר "הפריע" – גם האתגר ה"סלעי" שתוכנן לנקודת הסיום
במחצבה נטושה, בוטל עקב התערבות פקח קק"ל. לא ברור עד כמה הנושא תואם כראוי מראש, אולם גם אם טכנית מדובר בשמורה הרי שמדובר במחצבה נטושה, ריקה ומוזנחת ואין כל סיבה למנוע קיום אירוע במקום. חבל, כי נראה שחלק אחרון זה היה יכול לתת פאנץ' מוצלח לאירוע.
ליגת עבירות – משחק ילדים חורפי
צילום: מנהל
גיא רפאל מתאמץ יותר מהרכב כדי לחצות את הנחל הבוצי
אבל התחלנו מהסוף
מנקודת הכינוס ליד הישוב חורשים זינקו כ- 15 צוותים. המסלול הלא-ארוך נמתח לאורך נחל קנה עד לירקון באזור צומת ירקון, משם דרך נחל שלה לאזור השדות של קיבוץ עינת וכפר סירקין ומזרחה עד למחצבה של מגדל אפק. בסך הכל קצת יותר מ-20 ק"מ. במהלך המסלול עברו הצוותים נקודות ציון וכ-3 מכשולים מסומנים, אותם נדרשו הצוותים לעבור בין הדגלים. זאת לבד מסט המכשולים במחצבה בסיום – שכאמור בוטל. המכשול העיקרי היה מכשול מספר 2: חציית נחל (ביוב) בוצי סמוך למושב אלישמע. מכשול מעניין נוסף כונה מכשול מספר 4 – עליה וירידה תלולות מקבילות וסמוכות, כשביניהן נדרשו הכלים לתמרן את הסיבוב. מאחר והאדמה היתה קשה וללא אבק, כל הצוותים לא התקשו במכשול מספר 4 – שעם קצת בוץ היה הופך לשדה קטל של ממש.
ליגת עבירות – משחק ילדים חורפי
צילום: מנהל
שי שמעוני מתקל את הירידה עם ציריה שבורה
בקטגוריית האקסטרים התחרו 3 צוותים (לאורך המסלול נסעו עוד כמה רכבי אקסטרים שלא השתתפו – וחבל). צוות 'פרוג'יפ' וצוות פרויקטים 4x4 (איציק מיני) לא רק נוסעים ברכבים דומים ובצבע זהה, הם גם צלחו את המסלול בקלילות והגיעו לקו הסיום בזמן כמעט זהה לחלוטין. פשוט לאורך כ-45 דקות לא ניתן לפתוח מספיק פערים בהיעדר מכשולים משמעותיים. הצוות השלישי, צוות ברוך, שבר דרייבשאפט כבר במכשול מספר 2 ושם סיים את התחרות.
לעומת זאת, קטגוריית האדוונצ'ר שצפה אדרנלין. אף אחד מהצוותים לא הצליח לחצות את מכשול הבוץ ללא כננת, והיו הבדלים גדולים בין יכולות הרכבים השונים. צוות 'יוסי במות' היה הזריז ביותר שם, ובהמשך אף הוביל בכ-40 דקות עד שבאזור סגולה נשברה להם זרוע פיטמן והם הושבתו כשעתיים עד לתיקון החלק במוסך באחד הכפרים. עדיין, הם הספיקו להגיע בזמן הגג כדי לקבל ניקוד!
תקלה זו השאירה את התחרות על המקום הראשון בקטגוריה פתוחה. כל כך פתוחה, שצוות 'רדיאטור מודיעין' וצוות 'ברלי' סיימו את המסלול בזמן זהה, ונקבעו כחולקים ביניהם את המקום הראשון.
צוות רדיאטור מודיעין גם הם הצליחו לחצות את מכשול הבוץ יחסית מהר, בעיקר בזכות הכננת בה התחדשו תודות לשי מהנפלד, שעשתה עבודה מהירה במיוחד, ותודות לצמיגי Super Swamper TSL SX חדשים שהורכבו באדיבות 'אספיר' שהצליחו לספק דחף גם בבוץ הטובעני.
ליגת עבירות – משחק ילדים חורפי
צילום: מנהל
משחק ילדים
שאר כלי הרכב הסתדרו עם מכשול הבוץ פחות בקלות, והיה יפה לראות איך צוות שיוצא מהמכשול עוזר לחלץ צוות שאחריו, וגם זה כשייצא מהמכשול יעביר את הטובה הלאה לצוות שאחריו. פחות יפה היה לראות משתתפים שהמשיכו בנסיעה על גבי שדה זרוע, ובשלב מסוים הגיע החקלאי בעל השדה והגיב בזעקות רמות. ובצדק! אין צורך לרמוס את השדה – לא בלהט האירוע ולא אם "רק מדובר בשטח קטן".
בסופו של דבר הוחלט לבטל את המכשול לכלי רכב שטרם עברו אותו, והסדר שב על כנו – לא מבלי שנתהה מדוע לבטל מכשול ולא פשוט לפסול כל משתתף שחורג מהשביל לכיוון השדה. כמובן, שביטול המכשול העיקרי באמצע בתחרות גרם בהמשך לקושי רב בקביעת התוצאות, אולם נראה שאריה הצליח ליישב את הדברים בצורה סבירה שהתקבלה על ידי הצוותים.
צוות 'הטיגריסים' עם שי, לזכר שי אטיאס ז"ל שנפל במלחמת לבנון השניה, סבל קשות מהבוץ. הם לא הצליחו להיחלץ, עד כדי שכבל הכננת נקרע. למרבה המזל לא נפגע איש למרות הימצאות מספר צוותים וקהל בסמוך. בהמשך, הם גם שברו את קפיץ שמאל קדמי, ועדיין הצליחו להגיע בסופו של דבר במקום השני בקטגוריה.. שאפו.
ליגת עבירות – משחק ילדים חורפי
צילום: מנהל
כבל הכננת של צוות הטיגריסים נקרע בשידור חי
צוותי הקטגוריה הסטנדרטית ברובם הגיעו למכשול הבוץ אחרי שזה כבר בוטל, ואת שאר המסלול חצו ללא קשיים מיוחדים.
לסיכום, אנחנו בעד תחרויות עבירות. זה כיף ונגיש לקהל, אתגר למשתתפים ובמיוחד לא מסוכן למטיילים ורכבים אחרים. הפעם, בהיעדר בוץ משמעותי ברוב המסלול ואחרי ביטול המכשול האחרון, היה זה כמו משחק ילדים נחמד וקל יחסית. נקווה שבאירועים הבאים יהיו יותר מכשולים, ורמת קושי גבוהה יותר.

תוצאות
אקסטרים
1. גיא רפאל ומשה ברוך, פרוג'יפ
איציק מיני ומוש רחימי, פרוייקטים 4x4
אדוונצ'ר
1. ירון כהן ואמנון שטרנגלס, רדיאטור מודיעין, בשן
אמיר רביב ושלומי פרל, ברלי טכנולוגיות
2. צחי אשכנזי ורונאל שיקדרון, טיגריסים עם שי
3. צחי מדהלה ואדיר מזעקי, אודי מזרחי
סטנדרטים
1. בני פרץ וניר אזולאי, צוות ניר
2. אבי ואור גולן, ביטחה שומרה
3. דוד בר מואב ושי חודרה, DBM