ב-1951 צורף לראשונה השם וואנטאג' (Vantage) לדגם של אסטון מרטין – ה-DB2 Vantage, והפך מאז למאפיין של גרסאות הקופה המהירות והחזקות של היצרן הבריטי. הוואנטאג' מ-1977 אף נחשבת ל"מכונית העל הבריטית הראשונה" עם ביצועים חסרי תחרות בשעתו, כמו האצה מ-0-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות ומהירות מרבית של כ-275 קמ"ש, ובמסגרת תערוכת ז'נבה של 1999 הושקה הוואנטאג' DB7 V12 – לראשונה עם מנוע V12 – שהתהדרה ב-420 כוח-סוס, 55 קג"מ, 0-100 תוך 4.9 שניות ומהירות מרבית של כמעט 300 קמ"ש.
ב-2005 החליפה סדרה V8 וואנטאג' את ה-DB7 ולפי מה שניתן ללמוד משמה צוידה במנועי V8 בלבד, כאשר מנועי ה-V12 של היצרן (מפיתוח עצמי, עם ניסיון מסלול מוכח והבנויים בעבודת יד) מצאו בית בסדרות DB9 ו-DBS (גרסת העל המבוססת על ה-DB9).
בסוף 2007, במקביל ולציון ההתנקתות מפורד ופתיחת מחלקת עיצוב עצמאית חדשה, הוצגה ה-V12 וואנטאג' RS קונספט, מבוססת על הוואנטאג' V8. המנוע – V12 בנפח 6.0 ליטר עם 600 כוח-סוס – הוא ואריאציה מוחלשת של מנוע מכונית המרוץ DBRS9 ורמז על גרסת העל הבאה של החברה.
עתה נחשפות תמונות ופרטים ראשונים של הגרסה המוכנה לייצור הנקראת וואנטאג' V12 שתושק מעל לבימות תערוכת ז'נבה בתחילת מרץ. סביב חשיפתה רצות הצהרות כבדות משקל, בהן ש"זו הוואנטאג' החזקה והמהירה אי פעם" וכי הוואנטאג' V12 היא "האסטון מרטין הכי מחוברת לנהג אי-פעם", לא פחות.
בוואנטאג' V12 ה'סדרתית' מציע מנוע ה-6.0 ליטר 517 כוח-סוס המועברים באמצעות גל הינע העשוי קרבון אל תיבת ההילוכים (6 ידניים) הממוקמת לפני הדיפרנציאל האחורי מוגבל ההחלקה. זה האחרון מצונן שמן ונהנה מכונס מיוחד המזרים אליו אויר קר. גם יתר המפרט מרשים וכולל בין השאר בלמים אדירי קוטר מקרמיקה (398 ו-360 מ"מ מלפנים ומאחור בהתאמה) עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 מאחור, עצמות עצה כפולות מסביב, חישוקי 19 אינץ' העטויים פירלי P Zero Corsa במידה 255/35 ו-295/30 מלפנים ומאחור בהתאמה. גם הפנים אקזוטי במיוחד עם שימוש נרחב בחומרים קלים ויקרים, כמו למשל המושבים העשויים קרבון וקבלר, דיפוני פנים מקרבון ושאר חומרים קלים, יחד עם מערכת אודיו משוכללת ולוחיות זיהוי ייחודיות תחת סעיף הסטייל והפאר. באסטון מרטין מבטיחים ביצועים בהחלט מכובדים: 4.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של כ-305 קמ"ש.
בהשוואה לוואנטאג' V8 עליה היא מתבססת, מציעה ה-V12 מתלים המוקשחים ב-80% מלפנים ו-45% מאחור, מה שאמור לשפר את האחיזה בתנאים קיצוניים ולאפשר עמידה ב-1.3 G נוספים.
רק 1,000 וואנטאג' V12 תיוצרנה. המחיר אמור להתפרסם במהלך ההשקה הרשמית בז'נבה.