כחצי שנה בלבד לאחר שמונה לנהל את מותג סיאט, עובר ניר דקל לראשות פולקסווגן ישראל. דקל יחליף בתפקיד את אורי להב שלאחרונה עבר לתפקיד מנכ"ל סמל"ת. דקל שהיה עד כה גם מנהל החטיבה המסחרית של פולקסווגן, עמל בחודשים האחרונים על ההשקה המחודשת והחשובה של חטיבת סיאט בארץ וסיפר לנו על תוכניות גרנדיוזית. ואולם לפני מתן האור הירוק לתנופה המחודשת של המותג הספרדי, הוא עובר לראשות המותג הגדול ביותר של צ'מפיון-מוטורס.
בתחום המסחרי מונה צביקה לוי, מנהל המכירות הארצי, למנכ"ל בפועל בכפוף לניר דקל.


מתוך ראיון עם ניר דקל כפי שפורסם בגיליון ינואר (אוטו 275)

יש תחושה שסיאט בעבר לא בדיוק הגיעה או בכלל כיוונה לקהל המטרה הזה?
"נכון. אם תסתכל מי קהל המטרה של סיאט בעולם תראה שבשנים האחרונות לא התמקדנו כאן בקהל האמיתי. לא מתוך בחירה אלא מתוך אילוצים. לא היה לנו היצע נכון, לא היו גרסאות אוטומטיות ולא יכולנו לפנות לקהל".

ובכל זאת, האם אפשר לדבר על להט לטיני ולהתמקד דווקא במוניות, כמו שעשיתם בעבר?
"אז זהו. מעתה לא מוכרים סיאט למוניות עד להודעה חדשה".

היית מנהל המכירות של סיאט בין השנים 2001 ל-2003. היכן סיאט של היום שונה מאז?
"היום כשסיאט רוצה להגיד ספורטיבי, לטיני וסוער, המכוניות שלה גם נראות כאלה. בעבר היה פער בין מה שהם רצו לשדר למה שהיה בפועל. פתחת פרוספקט וראית טולדו שמרנית – היום אתה רואה איביזה ולאון".

אתם מדברים הרבה על ספורט, אבל האם הגורם הזה בכלל משחק בארץ כשמגיעים למכירות?
"סיאט תמיד הצליחה בתחום הספורטיבי. גם בשנים הקשות היו לנו 75% מהמכירות בתחום הספורט העממי. וזה לא קרה סתם כך. יש לסיאט תדמית והיא מחוברת לשם. מה שהכניס את סיאט חזק לתודעה ב-2000 והפך אותה למבוקשת היתה האיביזה 1.8 טורבו, בעיקר בצבע צהוב".

אז האם אתה, בניגוד למקובל בארץ, מאלה שמאמינים שדגמים ספורטיביים חשובים ועוזרים לתדמית ולמכירות?
"למותג כמו סיאט, כן. כשהערכים של המותג ספורטיביים, אז למכונית ספורטיבית יש משקל חשוב מאוד. אבל כאשר מדובר במותג שמוכר מכוניות סתמיות שאין להם ממש קשר לספורט, זה לא ממש המצב".

אבל ההשקה המחודשת של סיאט בארץ, עם האיביזה, תתרחש ללא גרסאות הספורט שלה...
"זה לא מדויק. האיבזה תגיע בפברואר ומהר מאוד אחרי ינחתו כאן הקופרה וה-FR החדשות. הן מאוד חשובות לנו. בשלב הבא, בסביבות מאי, תגיע האלתיאה בכל הגרסאות, כולל ה-XL והפריטראק. לקראת סוף השנה תצטרף למבחר האקסאו"

איך אתם רואים את האקסאו במבחר שלכם?
"זו למעשה אודי A4 קודמת והיא מכונית בוגרת ויותר סולידית. היא מאפשרת ללקוחות מבוגרים יותר שלנו לגדול מהלאון. אם האיביזה היא לצעירים והלאון לבני 30-40, האקסאו היא השלב הבא".

איפה היא תתמקם בשוק ובאילו גרסאות?
"מדובר בעיקר בגרסת 2.0 ליטר טורבו אוטומטית, והיא צריכה להתמקם באזור המונדיאו וה-C5. אבל עוד מוקדם לדבר על גרסאות".

מה ההמשך. לאיזה כמויות סיאט יכולה לגדול בשוק הישראלי?
"אני מנסה להיות מאוד פונקציונלי ומנסה לבנות את המותג על הארסנל שיש לי. אני יודע אילו כלים יש לי בשנתיים הקרובות וזה מספיק טוב כדי להחזיר עטרה ליושנה. אבל אני לא היצרן אלא היבואן, ולכן אני כפוף למה שמציעים לי. אז אני מתכנן את השנתיים הקרובות כי כאן אני יודע בדיוק מה יקרה. מעבר לזה סיאט תגדל וקצב הצמיחה בארץ יהיה פועל יוצא של המגוון וכמה הוא רלוונטי".
לדפי סיאט בקטלוג 'אוטו'
לדפי פולקסווגן בקטלוג 'אוטו'