על הקשר שבין הפורשה 911 למסלולי המרוצים אין צורך לספר. כבר מנעוריה מתחרות גרסאות מרוץ של ה-911 בקטגוריות ה-GT השונות מפגינות דומיננטיות רבה. המשפחה הענפה כוללת את ה-GT3 קאפ S המתחרה בקטגורית ה-GT3 שמתבססת על ה-GT3 RS (שהיא בעצמה גרסה קיצונית ובעלת רישוי כביש ל-GT3 הרגילה) ואת ה-GT3 RSR, שלמרות שמה המיועדת לקטגורית ה-GT2 החזקה יותר. מבולבלים? גם אנחנו.
כעת, לקראת תחילת מבחני החורף של הסדרה במסלול 'סיברינג', מודיעה פורשה על סדרה של עדכונים שעוברת ה-GT3 RSR לקראת עונת 2009. עדכונים המגיעים בעקבות שינוי תקנות הקטגוריה שבראשן הגבלה פתחי היניקה.
כדי להתמודד עם התקנות החדשות תוכננה מערכת היניקה מחדש והוגדל נפחו של מנוע הבוקסר המשושה מ-3.8 ל-4.0 ליטר. המנוע המוגדל מספק 450 כ"ס ב-7,800 סל"ד ו-43.8 קג"מ ב-7,250 סל"ד. לשם השוואה המנוע הקטן יותר ללא הגבלות היניקה מהשנה החולפת סיפק 465 כ"ס ב-8,000 סל"ד ונתון מומנט זהה. הגדלת הנפח באה לפצות על כושר הנשימה שנפגע בגלל פתחי היניקה המוגבלים. אגב, וודאי תשמחו לדעת שהמנוע מגיע ל-9400 סל"ד מרבי כבעבר, והכוח מגיע לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים סינקוונסיאלית בת 6 מהירויות ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
למרות הפחתת ההספק בפורשה טוענים שמהדורת 2009 של ה-GT3 RSR מהירה יותר בין היתר בזכות שיפורים אווירודינמיים שהתווספו ועוד שיפורים שהס מלהזכיר. היינו שמחים לבדוק את הטענות של פורשה אך מכיוון שמחירה של ה-GT3 RSR עומד על 380 אלף יורו ללא מע"מ נאלץ להאמין להם ולעקוב אחר תוצאות המרוצים.