כבר באמצע יולי עדכנו בתוצאות העסקיות המצוינות של חברת פולקסווגן, אולם מאז ועד תום 2008 ההאטה בשוק הרכב החריפה עד כדי פגיעה במובילת השוק טויוטה אשר עדכנה מטה את תחזית המכירות שלה ועם הענקיות מאמריקה המצב עוד יותר עגום, כפי שאנו יודעים, אף נזדקקו לסיוע ממשלתי.
וקבוצת פולקסווגן?! ובכן, היא ממשיכה בתנופה.

לאחר שבשנת 2007 מכרה הקבוצה 6.19 מיליון כלי רכב, הצליחו מותגי הקבוצה (פולקסווגן, אודי, סקודה, סיאט, בנטלי, למבורגיני, בוגאטי) למצוא 6.23 מיליון קונים לרכביה במהלך 2008, עליה קלה של 0.6 אחוזים אשר מהווה שיא של כל הזמנים. בשוק הביתי – גרמניה - הצליחה הקבוצה למכור 1.06 מיליון כלי רכב ולצמוח ב-0.4 אחוזים. בשוק אשר חווה צמצום כולל של 1.4 אחוזים מדובר בלא פחות מהישג. קבוצת פולקסווגן תופסת עתה 33.6 אחוז משוק הרכב הגרמני.
בשוק הסיני, השני בגודלו לקבוצה, חצתה החברה לראשונה את קו מיליון כלי הרכב עם עליה של 12.5 אחוז בהשוואה ל-2007 ובברזיל עליה של 8.9 אחוזים הביאה למכירת 633,300 כלי רכב - השוק השלישי בגודלו של הקבוצה.

ובאמריקה?! ובכן, שם המצב מורכב מעט יותר. אמנם מכירות הקבוצה ירדו ב-4.5 אחוזים אך בהשוואה לצמצום של 18 אחוז במכירות כלל השוק מדובר בהצלחה. תוכניות החברה לבניית מפעל חדש בטנסי נמשכות במרץ כהכנה ליציאת שוק הרכב מהמשבר בו הוא נתון, כולל אפילו תוכניות ליום שאחרי.

כפי שחזינו, אודי מכרה לראשונה יותר ממיליון כלי רכב (1,003,400 אם נדייק) והציגה עליה של 4.1 אחוזים בהיקף מכירותיה. סקודה שברה שיאים עם עליה של 7.1 אחוזים ל-674,500 כלי רכב וגם המותג פולקסווגן עצמו הציג צמיחה קלה של 0.1 אחוזים ל-3.67 מיליון כלי רכב. חברת סיאט אכזבה עם ירידה של 14.6 אחוז לרמה של 368,100 כלי רכב, מתחת ליעד הקבוצה.

באגף הפאר והיוקרה התמונה לרוב עגומה מעט. בניגוד לחברת רולס-רויס בבעלות ב.מ.וו. היריבה המרה אשר הציגה עליה של 20 אחוז בהיקף מכירותיה - ל-1,212 כלי רכב, בנטלי חוותה ירידה כואבת בהיקף מכירותיה. בשנת 2008 רק 7,605 קונים חדשים נמצאו לתוצרתה בהשוואה ל-10,014 ב-2007, ירידה של 24.1 אחוז. בוגאטי מכרה 73 יחידות ממכונית העל שלה, הויירון, בהשוואה ל-81 ב-2007, ירידה של כמעט 10 אחוזים. למבורגיני הצליחה לשכנע מעט יותר אנשים לקנות את תצורתה ב-2008 בהשוואה ל-2007 עם עליה של אחוז אחד ל-2,430 כלי רכב. אל תצפו למבצעי מכירה ותנאי חיסול למכוניות מבית הייצור של בוגאטי או בנטלי...

הקבוצה מתחילה את 2009 עם קו דגמים רענן יחסית ותוכניות רב שנתיות של הנהלת הקבוצה מביאות את הקבוצה ל"פתיחת העונה" ברגל ימין, מוכנה מתמיד לאתגרי העתיד שכרגע לא עושה רושם רגוע, מתון וצפוי במיוחד.