היצרן הוותיק לבית פורד, לינוקלן, אינו נמכר באירופה. זאת ועוד, יצרן זה היה אמון על הצגת מרכולת פורד בתצורה היוקרתית יותר בקונצרן. למרות זאת, בחרה החברה להציג קונספט מבוסס על מכלליה של הפורד פוקוס האירופאית (!) ומנוע ה-1.6 ליטרים החדש שלה, ה-EcoBoost. מנוע זה יימצא דרכו לרכבים האירופאים של פורד, מהפיאסטה דרך הפוקוס ועד המונדיאו. האם זוהי תחילתה של זליגת היוקרה לבית פורד כלפי מטה?!
תערוכת דטרויט: לינקולן קונספט C
צילום: מנהל
כפי שצפוי מרכב תצוגה המנותק ממגבלות הייצור ההמוני, הקונספט C רחב אך קצר יחסית (באורך של פורד פוקוס), נהנה מדלתות אחוריות הפוכות, או "דלתות התאבדות" (נפתחות לכיוון התנועה) החושפות בעייני המתבונן תא נוסעים מינימליסטי למדי. אם חזית הרכב מזכירה במעט את הגריל של לינקולן אולם בהגזמה, הרי שגלגל הגה קבוע הנו מאפיין של סיטרואן בשנים האחרונות. על בסיסו, יושבי הרכב נהנים ממשק משתמש טכנולוגי גבוה, HMI-Human Machine Interface אשר מאפשר להם לשמור על קשרים חברתיים תוך כדי תנועה, קרי גלישה לפייס בוק וכדומה. מראות הצד הוחלפו במצלמות ונוריות LED מצויות בכל פינה.
תערוכת דטרויט: לינקולן קונספט C
צילום: מנהל
גג הזכוכית של תורם ל'אווריריות' הפנים ולמראהו המיוחד, אך שוב - לא מדובר במאפיין שלא נראה בעבר.
עיצובו החיצוני של הלינקולן קונספט C בוצע תוך מתן דגש על הורדת קו המותניים, מתיחת בסיס הגלגלים ככל הניתן ויצירת תחושת מרחב ככל הניתן. לפי פורד, מטרת המעצבים הייתה ליצור רכב דמוי קארט בהופעתו החיצונית. מטרה זו לא ממש הושגה...
מעבר למנוע החדש, כאן עם 180 כוח-סוס, הוצגה גם תיבת ההילוכים החדשה של פורד בעלת ששה הילוכים ומצמד הכפול, או בשפת פורד PowerShift Dual Clutch. תיבה זו מאפשרת לרכב התצוגה להשיג (על הנייר) כ-18 ק"מ לליטר.
תערוכת דטרויט: לינקולן קונספט C
צילום: מנהל
מטרת לינקולן עם הקונספט C הנה הצגת המכלולים המכאניים העדכניים של הקונצרן – הרלוונטיים כבר עתה עבור לא מעט דגמים שבהיצע – מחד, יחד עם הצגת "הבחירה של הצעירים" עת מדובר ברכב יוקרה/פרימיום לשוק המשפחתיות מאידך.
האם נזכה לראות לינקולן בקבוצה 2 בארץ?! לדעתנו, ממש לא.