פולקסווגן מפתיעים בדטרויט עם קונספט מעניין של רודסטר קומפקטית (פחות מ-4.0 מטרים אורכה) ואטרקטיבית במחיר (22-25,000 יורו, אילו יוצרה...) המיועדת להתחרות בראש ובראשונה במאזדה MX-5 המצליחה, למעשה – הרודסטר המצליחה ביותר כיום ובכלל.
מעבר לכיוון המעניין אליו חותרים בפולקסווגן, ראוי לציין את יחידת הכוח היושבת מאחורי צמד המושבים: 4-צילינדרים טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 180 כוח-סוס; כמעט התרסה בשוק שדיזלים (עדיין) מתחברים בעיקר למשאיות ולטרקטורים. גיר ידני – כמו שצריך – עם שש מהירויות מעביר את הכוח אל הגלגלים האחוריים. בנוסף למנוע הדיזל החסכוני מצטרף גם המשקל העצמי הנמוך – פחות מ-1,200 ק"ג – ומערכת 'עצור וסע' לנתון צריכת הדלק המרשים: פולקסווגן טוענים לנתון ממוצע מרשים של למעלה מ-23 ק"מ לליטר אחד של סולר ולפליטה של 113 גרם CO2 לק"מ. המשקל הנמוך הושג בין היתר הודות לשלדה העשויה פלדה כאשר חלקי ה"פח" עשויים אלומיניום. חלוקת המשקל לפנים ולאחור היא 55/45% בהתאמה. הביצועים היבשים אף הם מרשימים עם נתון האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בן 6.6 שניות בלבד ומהירות מרבית של 226 קמ"ש.

ה-Blue Sport רודסטר מהווה דוגמא מצוינת לוורסטיליות של חלקי המרכב והפלטפורמות השונים בפולקסווגן, ולרב-שימושיות שלהם. כך למשל הושאל המתלה/סרן הקדמי בשלמותו, על מתלי המק'פרסון שלו, מהפולו החדשה; מערכת המתלים הרב-זרועית מאחור נלקחה מהגולף וכיו"ב. למעשה, למעט המעטפת החיצונית – ומיכל הדלק שעוצב במיוחד עבור הקונספט – נלקחו רוב רובם של המכלולים "מן המדף" של פולקסווגן. זו גם הסיבה העיקרית לצפי המחיר האטרקטיבי שפולקסווגן מעוניינים יהיו להציע איתו את המוצר המוגמר, אם וכאשר.
תערוכת דטרויט: פולקסווגן קונספט Blue Sport
צילום: מנהל
על הדבר החשוב ביותר – המראה – אין להכביר במילים. בשביל זה יש תמונות. בהקשר זה נדגיש רק את שאמר בהשקה מנהל הפיתוח של הקונצרן, אולריך האקנברג: "תפקידו של הקונספט הזה הוא להדליק את באי התערוכה"...

הקונספט Blue Sport כנראה שלא יבשיל לכדי משהו סדרתי לפני עוד חמש שנים, לפחות, וגם זה תלוי בתגובות הקהל – האמריקני קודם כל – ובדרישה. נשמע רחוק? בהחלט. מצד שני, לא נופתע אם בפולקסווגן יפתיעו ויציעו גרסה מוכנה לייצור עוד הרבה קודם לכן. בעצם, היינו אפילו מהמרים על כך...
לדפי פולקסווגן באתר