לא תהיה זו תגלית מרעישה לגלות שלא מעט זמן מחיי רכבי השטח כיום, כמו כל מכונית אחרת, מועברים בפקק. ושם, בג'ונגל העירוני הסבוך והאיטי, נצרך הכי הרבה דלק ונפלט הכי הרבה זיהום לאוויר.
מנועי דיזל מודרניים אמנם צורכים פחות ופחות דלק ומנועים היברידיים חסכוניים עוד יותר בתנאים אלו, אך הראשונים עדיין זללניים ומזהמים, ומהסוג השני עוד אין מספיק.
מכאן מפליא לגלות שעד כה לא הוצעה מערכת 'עצור וסע' ברכב כביש-שטח, מערכת המדוממת את המנוע עם העצירה ומתניעה אותו מחדש עם הלחיצה על דוושת התאוצה (או המצמד, במקרה זה – ראו בהמשך). באופן כזה ניתן לחסוך – בחישוב גס – כ-20% מצריכת הדלק בתנאי פקק או תנועה צפופה, קרי – בעיר. אפילו בב.מ.וו, המציעה מערכות 'עצור וסע' מתקדמות במכוניותיה מאז 2007, לא חיברו עד כה בין מערכת שכזו לבין רכבי הכביש-שטח שלה, ה-X3 וה-X5.
לנד רובר הם הראשונים להציע את המערכת חוסכת-הדלק בפרילנדר שלה וכבר החל ממאי הקרוב היא תוצע – ללא תוספת מחיר – בגרסאות הידניות (בלבד) של הפרילנדר Td4e. על-פי הבטחות היצרן אמורה צריכת הדלק בעיר לרדת בכ-20% וצריכת הדלק הממוצעת בכ-10%, מ-13.3 ק"מ/ליטר לכדי 14.7 ק"מ/ליטר. בפרילנדר המערכת מכבה את המנוע כאשר הרכב במצב עצירה והגיר משולב לסרק. לחיצה על דוושת המצמד מניעה את המנוע ומאפשרת שילוב הילוך והמשך נסיעה. המערכת כוללת מצבר גדול יותר ומתנע עמיד וחזק יותר על-מנת לעמוד בעומסים הגבוהים הנגרמים בשל ההתנעות החוזרות ונשנות. בכדי לא לפגוע בנוחות הנוסעים מוצע מדחס נוסף למזגן, הנכנס לפעולה עם דימום המנוע וניזון מהמצבר המחוזק ובקר "עוקב" אחר מצב טעינת המצבר בכדי למנוע נפילת מתח שתקשה על ההתנעה.
מאחר ומדובר ברכב האמור לנסוע גם בשטח מתבטלת פעולת מערכת ה'עצור וסע' עם השילוב לאחת מתוכניות הנסיעה בשטח המוצעות בפרילנדר, בכדי למנוע פאדיחות בנסיעת שטח איטית, בה נעשה שימוש תכוף יותר בעצירה ובחישה בהילוכים.
מערכת 'עצור וסע' לגרסאות האוטומטיות תוצע רק בעוד כשנתיים.
הפרילנדר בוידיאו (סרט יצרן)
להיצע דגמי לנד רובר בארץ