אל-עטייה, חזק על הגז (צילום מהיום השני)
היום השלישי של ראלי דאקאר בארגנטינה כלל סטייג' מפלצתי שקוצר אמנם בכ-65 ק"מ יחסית לתכנון המקורי אך עדיין היה ארוך במיוחד, כ-550 ק"מ. את המרחק הזה כיסה נאסר אל-עטייה בארבע וחצי שעות, מהירות ממוצעת של מעל 120 קמ"ש (!) – וניצח בסטייג' השני שלו מתוך שלושה עד עתה. הנהג הקאטארי המצטיין של קבוצת X-רייד/ב.מ.וו סיים כחצי דקה לפני קרלוס סיינז העקבי, אבל יתרונו היה יכול להיות גדול מעט יותר: הוא איבד כשתי דקות בשל החלפת צמיג מהירה לאחר שספג פנצ'ר (כמה זמן לוקח לכם להחליף צמיג ברכב, אגב?). בשל נצחונו עלה אל-עטייה למקום השני בדירוג המצטבר. לסיינז אין מה להיות מאוכזב יתר על המידה: הוא נותר במקום הראשון הכללי עם פער שצמח מעט (אך עדיין זניח במונחי הדאקאר, כאשר בין 7 הראשונים מפרידות כ-18 דקות בלבד). שאר נהגי פולקסווגן הצטיינו גם הם והשלימו יום מצויין לקבוצה: דיטר דפינג סיים שלישי, דה-ויליירס רביעי ומארק מילר שישי. ומה עם מיצובישי? סטפן פטרהנסל הסתפק במקום החמישי, איבד עוד 5 דקות יקרות לסיינז והוא רביעי בדירוג הכללי, ונאני רומה סיים תשיעי. הקבוצה היפנית ספגה עוד מהלומה כאשר לוק אלפאנד איבד 30 דקות בשל נזילת דלק וסיים רק במקום ה-15.
יום טוב לצוות הישראלי
ומה עם הצוות הישראלי הבודד בדאקאר? ובכן יזהר ערמוני/אביב קדשאי רשמו עוד יום מצויין, למרות שהם אולי מאוכזבים קלות מהמקום ה-41 בו סיימו (וזהו גם דירוגם הכללי). עד נקודת-הביקורת האחרונה עוד היו מדורגים בין ה-30 הראשונים, אך משם ועד הסיום איבדו עוד כ-25 דקות. גם כך זו תוצאה מצויינת עבורם והם שוב היו המהירים בין כל צוותי ה-Desert Warrior.
נכון לרגע זה מופיעים בדירוג הכללי רק 126 צוותים מתוך ה-177 שהחלו את הראלי, אם כי סביר בהחלט כי עוד כמה הצליחו להגיע למחנה ויזנקו לסטייג' הרביעי היום.
משאיות ואופנועים
בין המשאיות ממשיך להוביל ג'ררד דה-רוי ב"גינאף", אשר סיים שני את הסטייג' היומי. המנצח היה ולדימיר צ'אגין הוותיק, מנצח קטגוריית המשאיות 5 פעמים בעבר. ואילו באופנועים הוכיח שוב מארק קומה הספרדי, רוכב, KTM, כי יהיה קשה לעמוד בקצב שלו השנה כאשר ניצח בפער ענק – יחסית – של כ-18 דקות. מתחרהו העיקרי, מנצח 2007 סיריל דספרה, סבל שוב מבעיות צמיגים לאחר שהמוס הפנימי בצמיגו האחורי התפרק; הוא סיים את הסטייג' בקצב איטי ובמקום ה-47 בלבד, כשעה אחרי המנצח, וסיכוייו לחזור על נצחונו מ-2007 נראים כעת קלושים.
הסטייג' הרביעי היום הוא בין היותר-קצרים של הראלי מבחינת האורך הכולל, "רק" 488 ק"מ, מתוכם 459 בספיישל מדוד. גם היום יפגשו המתחרים הרבה שבילים פתוחים, והזמנים צפויים להיות מהירים.