דאקאר, יום 3: עוד נצחון לאל-עטייה

הנהג הקאטארי המצטיין של קבוצת X-רייד רשם נצחון-סטייג' שני בראלי • סיינז עדיין בראש – ועוד צרות למיצובישי • יום טוב נוסף לצוות הישראלי

אל-עטייה, חזק על הגז (צילום מהיום השני)
היום השלישי של ראלי דאקאר בארגנטינה כלל סטייג' מפלצתי שקוצר אמנם בכ-65 ק"מ יחסית לתכנון המקורי אך עדיין היה ארוך במיוחד, כ-550 ק"מ. את המרחק הזה כיסה נאסר אל-עטייה בארבע וחצי שעות, מהירות ממוצעת של מעל 120 קמ"ש (!) – וניצח בסטייג' השני שלו מתוך שלושה עד עתה. הנהג הקאטארי המצטיין של קבוצת X-רייד/ב.מ.וו סיים כחצי דקה לפני קרלוס סיינז העקבי, אבל יתרונו היה יכול להיות גדול מעט יותר: הוא איבד כשתי דקות בשל החלפת צמיג מהירה לאחר שספג פנצ'ר (כמה זמן לוקח לכם להחליף צמיג ברכב, אגב?). בשל נצחונו עלה אל-עטייה למקום השני בדירוג המצטבר. לסיינז אין מה להיות מאוכזב יתר על המידה: הוא נותר במקום הראשון הכללי עם פער שצמח מעט (אך עדיין זניח במונחי הדאקאר, כאשר בין 7 הראשונים מפרידות כ-18 דקות בלבד). שאר נהגי פולקסווגן הצטיינו גם הם והשלימו יום מצויין לקבוצה: דיטר דפינג סיים שלישי, דה-ויליירס רביעי ומארק מילר שישי. ומה עם מיצובישי? סטפן פטרהנסל הסתפק במקום החמישי, איבד עוד 5 דקות יקרות לסיינז והוא רביעי בדירוג הכללי, ונאני רומה סיים תשיעי. הקבוצה היפנית ספגה עוד מהלומה כאשר לוק אלפאנד איבד 30 דקות בשל נזילת דלק וסיים רק במקום ה-15.
 
יום טוב לצוות הישראלי
ומה עם הצוות הישראלי הבודד בדאקאר? ובכן יזהר ערמוני/אביב קדשאי רשמו עוד יום מצויין, למרות שהם אולי מאוכזבים קלות מהמקום ה-41 בו סיימו (וזהו גם דירוגם הכללי). עד נקודת-הביקורת האחרונה עוד היו מדורגים בין ה-30 הראשונים, אך משם ועד הסיום איבדו עוד כ-25 דקות. גם כך זו תוצאה מצויינת עבורם והם שוב היו המהירים בין כל צוותי ה-Desert Warrior.
נכון לרגע זה מופיעים בדירוג הכללי רק 126 צוותים מתוך ה-177 שהחלו את הראלי, אם כי סביר בהחלט כי עוד כמה הצליחו להגיע למחנה ויזנקו לסטייג' הרביעי היום.
 
משאיות ואופנועים
בין המשאיות ממשיך להוביל ג'ררד דה-רוי ב"גינאף", אשר סיים שני את הסטייג' היומי. המנצח היה ולדימיר צ'אגין הוותיק, מנצח קטגוריית המשאיות 5 פעמים בעבר. ואילו באופנועים הוכיח שוב מארק קומה הספרדי, רוכב, KTM, כי יהיה קשה לעמוד בקצב שלו השנה כאשר ניצח בפער ענק – יחסית – של כ-18 דקות. מתחרהו העיקרי, מנצח 2007 סיריל דספרה, סבל שוב מבעיות צמיגים לאחר שהמוס הפנימי בצמיגו האחורי התפרק; הוא סיים את הסטייג' בקצב איטי ובמקום ה-47 בלבד, כשעה אחרי המנצח, וסיכוייו לחזור על נצחונו מ-2007 נראים כעת קלושים.
 
הסטייג' הרביעי היום הוא בין היותר-קצרים של הראלי מבחינת האורך הכולל, "רק" 488 ק"מ, מתוכם 459 בספיישל מדוד. גם היום יפגשו המתחרים הרבה שבילים פתוחים, והזמנים צפויים להיות מהירים.
 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.