יגואר חשפה אתמול מנוע דיזל חדש ומתקדם אשר יוצע, בשלב ראשון, עבור ה-XF. המנוע, בנפח 3.0, מפיק עדר נאה של 275 כ"ס, יחד עם מומנט מירבי ענק של 61.2 קג"מ. ההספק המירבי אמנם נמוך ב-11 משל מנוע הדיזל המקביל של ב.מ.וו, אך המומנט המירבי גבוה בכ-2 קג"מ. הביצועים הללו מושגים בזכות שימוש בלתי-שגרתי בצמד מגדשי טורבו: דווקא המגדש הגדול יותר – עם גיאומטריה משתנה – הוא זה הפועל כל הזמן, ואילו מגדש קטן יותר בעל גיאומטריה קבועה נכנס לפעולה בעת הצורך מעל 2800 סל"ד. יגואר טוענת כי שיטה זו עדיפה מבחינת יעילות וחסכון בדלק, ולראיה מציגה כי המנוע החדש – למרות עליה של 33% בהספק – חסכוני ב-12% לעומת מנוע הדיזל V6 הנוכחי בנפח 2.7 ל'. גם פליטת CO2 היא נמוכה יותר, ב-10%, ועומדת על 179 גרם/ק"מ. ממצב של סל"ד סרק, טוענת יגואר, לוקח למנוע החדש חצי שניה בלבד כדי לספק יותר מ-50 קג"מ מומנט; ב-1500 סל"ד הוא מפיק 61% יותר מומנט ממנוע ה-2.7!
עם מנוע זה מאיצה ה-XF ל-60 מייל לשעה ב-5.9 שניות, כמעט שניה מהר יותר מאשר עם מנוע הבנזין 3.0 ל' הנוכחי וקרוב לשתי שניות טוב יותר מהדיזל 2.7 ל' (נתון האצה ל-100 קמ"ש לא פורסם עדיין). גרסה זו של ה-XF זוכה לכינוי "דיזל S", והיא תבדל חיצונית מאחרות עם חישוקי "19 וספוילר צנוע על מכסה תא המטען
תוצע גם גרסה חלשה יותר של המנוע החדש, עם 240 כ"ס, שעדיין תציע ביצועים משופרים מהותית לעומת הדיזל הנוכחי – אם כי מענין שלפי יגואר, נתוני צריכת הדלק ופליטת CO2 שלה זהים לאלו של הגרסה החזקה יותר. שני המנועים עומדים בתקנות זיהום יורו 5.
שיווק הגרסאות החדשות יחל בחודש מרץ הקרוב.

יגואר XF, מידע מפורט