הטופולינו המקורית יוצרה בין 1936-55. האם היורשת בדרך?הצלחתה של סמארט, לאחר לא מעט שנים של דשדוש, והרצון של פיאט להימצא בכל פלחי שוק הרכב מביאה את היצרן האיטלקי לשקול הצגת מכונית ננסית משל עצמו. כבר סיפרנו לכם על הרעיון להחיות מותג נשכח מהארסנל של פיאט, האינוצ'נטי, אך עתה נראה שיש שינוי או עדכון בתוכניות היצרן.
פיאט שקלה החלפתן של מכוניות בטווח המחירים התחתון של השוק (המכוניות הגלובאליות של השלוחה הברזילאית של היצרן), הפאליו והאונו. המצב הכלכלי יחד עם מחירי הדלק אשר היו ברמות שיא ב-2008 ותוכניותיהן של פולקסווגן וטויוטה לחדירה לשוק, הביאו את האיטלקים לשקול הצגתם של שניים עד שלושה דגמים במשפחה חדשה אשר תהווה תחרות למכוניות העולמיות מחד ולמכוניות הננסיות מאידך. הבסיס למכוניות תהינה פלטפורמות קיימות ולא תכנון מהבסיס לרכב חדש. הרנו/דאצ'ה לוגאן, הטויוטה iQ והפולקסווגן Up! נמצאות על כוונות המותג/דגם החדש, ולא רק הסמארט פורטו.

הרכב הראשון אשר אודותיו הולך ומצטבר מידע - ושככל הנראה יחנוך את המשפחה חדשה - יזכה לשם "טופולינו מוניקר". ניתן לשער שהרכב יהיה גם הראשון שיזכה למנוע שני צילנדרים חדש שיאפשר השגת טווח נסיעה של כ-24 ק"מ לליטר וישודך לתיבה בעלת מצמד כפול. הרכב השני במשפחה צפוי לשאת את השם "600" ויעודו יהיה עירוני בתכנונו. מחיר משוער? כ-8,000 דולר לפני מיסים.
כאמור, אנו לא יודעים האם מדובר בתוכנית נפרדת ועצמאית של פיאט, או המרה/שדרוג/החלפת תוכניותיה לגבי המותג אינוצ'נטי דנן. היה והמהלך יקרום עור וגידים הרי שניתן לצפות לתחילת ייצור בסרביה, בפולין או אף באיטליה כבר במהלך 2009 ולתחילת מכירות בתחילת 2010.