למרות עדכון תחזית המכירות שטויוטה ערכה כפי שעדכנו בעבר, היה נראה כי היא מצליחה לעבור המשבר באופן טוב יחסית, וודאי שבהשוואה לענקים האמריקאיים. החברה הצהירה בעת עדכון התחזית שכל תוכניות עתידיות לקיצוץ בהוצאות תשקלנה בכובד ראש. לפי מקורותיו של העיתון היפני Japan's Nikkei Business Daily, אחת מחרבות הקיצוצים תנחת על התוכנית לייצורה של הטויוטה פריוס בארה"ב במפעל במיסיסיפי במקום ה-Highlander בשנת ההשקה, 2009. לפי העיתון, ניצול המפעל לייצור הפריוס דור שני יידחה ל-2011 והיא תיוצר עד אז רק ביפן. ייתכן שיש בכך התאמת היקפי הייצור למיתון הצפוי בארה"ב והירידה בביקושים כתוצאה מכך וכן לירידה במחירי הדלק אשר פוגמים מעט באטרקטיביות של הרכב ההיברידי.
טויוטה פריוס: הייצור בארה
צילום: מנהל
אפרופו הדור השני אשר יוצג בתערוכת דטריוט הקרובה, מבט בתמונות (לא רשמיות, מודלפות מטויוטה, וקטנות...) מראה כי החברה בחרה באבולוציה ולא רבולוציה, וניכר כי שני הדורות חולקים גנים רבים משותפים. אפשר למשל לציין את צורת הבומרנג במבט צד אשר ממשיך לדור השני, עם חלק אחורי משתפל מקורה B, כמו גם שיפולו של החלון הצדדי האחורי כלפי פנים. עם זאת, ישנן נגיעות מודרניות דוגמת הסמל המובלט בחזית, פנסים צרים יותר וחזית מעט יותר אסרטיבית הכוללת פתח כניסת אויר עמוק יותר וצמד פנסים נצבים בשני צידי הפגוש הקדמי.
טויוטה פריוס: הייצור בארה
צילום: מנהל
עיצוב הפנים שונה מהדור הראשון ומעט יותר פשוט ואינו כולל, ככל הנראה, תצוגת גרפית במרכז הקונסולה כפי שהיה עד כה. לצערנו, לוח השעונים כולל קמ"ר של פלסטיק שחור ולא מרנין. ניתן לקוות שבגרסת הייצור אספקט זה ישתנה, או לפחות שבאחת מרמות הגימור, אם תהיינה, ניתן יהיה לבחור בבדי ריפוד בהירים. נסיון העבר מלמד שלא כדאי לבנות על כך.
מכנית, נתון אותו כמובן לא למדנו מהתמונות, הדור השני יהנה ממנוע בנזין גדול יותר וחזק בהתאם, מנוע חשמלי גדול יותר וימשך השימוש בסוללות ניקל מימן מטלי אשר יאפשר נסיעה נטולת רעש ומזהמים, על כל המשתמע מכך. צריכת הדלק צפויה להשתפר אף היא וכך גם שיעור פליטת המזהמים.
המכונית החדשה צפויה לצאת לשווקים לקראת אמצע-סוף שנת 2009.

מבחן החסכוניות: פריוס מול סיוויק היברידית
הכל על טויוטה פריוס