מ-1 בינואר 2009 לא צריך לגשת למשרד התחבורה כדי להגיש בקשה ליבוא אישי של כלי רכב. בנוסף, תשובת משרד התחבורה תישלח ישירות לבית המבקש. כך הודיע היום (א') דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה.פורד מוסטנגעד כה מי שביקש לייבא רכב בייבוא אישי נאלץ להגיע אישית למחלקת ייבוא רכב במשרד התחבורה ולהמתין שעות בתורים לשם קבלת שרות. אולם, זו אינה הסיבה היחידה לשינוי בשיטה שכן, מזה זמן מה מנסה משרד התחבורה להרחיק את תופעת ה"מאכערים" של הייבוא האישי ממשרדיו ומפקידיו. תופעה שבעבר הגיעה לממדים עצומים ואף אילצה את משרד התחבורה לשכור מאבטחים בכדי שאלה ישמרו על חדרי הפקידים.

כיצד יתבצע התהליך?
כל אזרח המבקש לייבא רכב בייבוא אישי יפנה בכתב לממונה על היבוא רכב במשרד התחבורה. את טפסי הבקשה לייבוא אישי ניתן להוריד מאתר משרד התחבורה (WWW.MOT.GOV.IL) ולשולחם בדואר למחלקת יבוא רכב שבמשרד התחבורה, או למוסרם במסירה ידנית במשרד התחבורה. באתר המשרד גם תוכלו גם למצוא את רשימת הדגמים המותרים ביבוא חופשי כמו גם הכללים ליבואם.
לאחר שפקדי משרד התחבורה יבחנו כי טפסי הבקשה עומדים בכל דרישות הנוהל לייבוא רכב אישי, תשלח תשובת המשרד לביתו של המבקש יחד עם זימון למשרד הרישוי. זימון זה יכלול יום ושעה מדוייקים לביצוע בדיקה ורישום של כלי הרכב המיובא.

2,300 הנפקות ב-2008 לעומת 400 ב-2005
לטענת משרד התחבורה השיטה החדשה, יחד עם קביעת מועד מראש לביצוע הבדיקה, תחסוך למבקש הרשיון את ההמתנה הארוכה גם אצל פקידי המשרד לאישור "הניירת" וגם בתור במסלול המיוחד של עמדת אב הטיפוס במשרד הרישוי בחולון.
על פי נתוני משרד התחבורה בשנתיים האחרונות חל גידול של מאות אחוזים ביבוא רכב אישי. למשל: ב-11 החודשים האחרונים של שנת 2008 הונפקו 2,300 אישורים ליבוא רכב בייבוא אישי לעומת 900 בשנת 2007, 400 בשנת 2006 ו-250 בלבד בשנת 2005. עוד מציין משרד התחבורה כי בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2008 הונפקו כ-280 רישיונות יבוא בכל חודש.