אם מישהו מכם הקוראים מקנא בי על תפקידי הנחשק ככתב ספורט, להלן סדר יום של סיקור ראלי ישראלי: קימה בארבע לפנות בוקר, נסיעה של שעתיים וחצי עד לב המדבר, התייבשות קולוסאלית בדיונות בציפייה למתחרים מזדמנים המופיעים בתדירות של אחת לחמש דקות בערך, וחזרה הביתה לאחר 13 שעות. לא משהו?! היחידים שנהנים שם, כמדומני, הם המתחרים. זהו, לא בוכה לכם יותר. נשבע.למה התארך היום? – הנה ההסבר: נעם הימן בנה מסלול בן 45 ק"מ ל-4 הקפות. היה הכרח להפריד את הכידונאים מהמכונות הכבדות יותר מחשש לשלומם ובריאותם. לפיכך, נערך המרוץ בשני מעגלים: הראשון לאופנועים וטרקטורונים שנמשך כשעתיים וחצי, השני לג'יפים והוא נמשך קרוב לארבע שעות. סכם את הכל ביחד, הוסף זמני המתנה ואירגון, חלוקת גביעים, נאומי פתיחה וסיכום, והנה – כבר לילה.

אם כן, 180 ק"מ, 44 צוותים, ובכל זאת – כמה דברים מעניינים כן היו, כמו הטרקטורונאי מתן ניר על ק.ט.מ שמחפש אתגרים חדשים ובא לתת פייט הגון ליובל שרון המנצח הקבוע של הקטגוריה המקצועית. כמו יוליוס קיסר, ניר בא, ראה, ניצח, והנה יש לנו קיסר טרקטורונים חדש בעולם הראלי. כמוהו יוסי גוטמן, אופנוען אנדורו, שלראשונה בחייו משתתף בראלי ומנצח את הקטגוריה העממית. יוסי זה מגדיל לעשות ומביא עימו אופנוען ליווי מקצועי, נמרוד חמו (מליגת האנדורו) ושני הסחבקים תופרים את המסלול ביחד ונהנים מכל רגע. קטגוריית האופנועים מקצועית נשלטת ללא עוררין ע"י ערן וולנברג שהשתתף בשנה שעברה ב'ראלי הפרעונים'. תענוג לחזות באיש הזה רוכב בחולות. הוא חוזר הביתה עם שלושה גביעים: גביע הקטגוריה, גביע אלוף האלופים על הזמנים המהירים ביותר, וגביע אלוף העונה כולה. כבוד.

בארץ הטרקטורונים רעש מהומה, גדוד של ק.ט.מ יוצא למלחמה. דדי שפרונץ וגיא ורבר מגיעים לראשונה עם הצעצועים החדשים הללו. וורבר אכן מלקט את המקום השני בקטגוריה העממית אותו משאיר לו בנדיבותו חיים אוחנה לאחר שטרף לעצמו בזכות וביושר את המקום הראשון.

בקטגוריית הג'יפים הבכירה – הפתעה: מן ההזנקה ועד לסיום נראה היה כי שמעוני לא יסכים לקבל שום תוצאה מלבד ניצחון והוא בולע את הדרך על מליון הבאמפים כמו חזיר גזים בלי להוריד רגל מהדוושה. צמוד צמוד לדרקון הצהוב. פנצ'ר לרז הימן והלל סגל מסייע בידו לחצות את קו הניצחון בענן עשן. כן, הלך המנוע, הוקרב המסכן למען הגביע.

קטגוריית הבאגים: הניצחון לארז אברמוב עם תפלץ מתכת מארצו של עוג מלך הבשן הצבוע בכתום מזעזע. בכסא הנווט, מטולטל נמרצות, מיודענו האופנוען, גדעון בן שמואל. צוות כפר מסריק – אבא אמיר שני עם בנו ניר במקום השני אמנם, אך הם זוכים בגביע אליפות הקטגוריה. מגיע להם. צביקה כהן חוגג יומולדת 58 אז מגיעה לו מתנה – המקום השלישי.

יום מצוין עם נהיגה חלקה ויפה מביא את 'טלפארמה' למקום הראשון בקטגוריה T2. גל שחם נופל קורבן לשני פאנצ'רים ומסתפק במקום השלישי בהותירו את המקום השני לרועי שפירא וגדי שטייף. איציק אסולין ואורי יעקובוביץ היו הפעם המהירים והטובים יותר בקטגוריית הג'יפים הסטנדרטים. צור ליסבונה וצחי יפתח במקום השני, ואורי גרוס וערן שני רואים גמול למאמציהם על מדרגת הפודיום השלישית.

שני האחים לביא, עם הבאגים החמודים מבניה עצמית על פי מתווה אוסטרלי בתמיכת מכללי אופנועים של ימאהה וסוזוקי, לא מלקטים הרבה נחת בהופעת הבכורה. האחד מתהפך בעקיפה כבר על ההתחלה, ולשני צונחת השרשרת מעל גלגלי השיניים, ובכל זאת – חשיבת בניה מקורית ותוצאה מרתקת, ושיהיה בהצלחה בהמשך. הממותה החדשה של ניר זהבי ואיציק מיני מאכזבת. היא מרטשת את גל ההינע על הקילומטר הראשון בערך, ומתפנה על מוביל. חבל שכך, ממש חבל, כלי יפהפה ובנוי לתלפיות שהיה מוסיף עניין וצבע לתחרות.

צות 'קקטוס', רון גל וגיא גוטליב מודיעים בצער על פרישה לאחר שיבשו מקורות המימון והלנד רובר העתיק מיצה את יכולותיו לגבי היעוד המשונה הזה שנפל עליו. לי נראה שיהיה להם קשה להיגמל הרי, כבר שנתיים הם מלקטים גביעים בכל תחרות בה הם נוטלים חלק.

ואיך אפשר בלי להודות לצוות הבאגי המסור 'עידן הגז' שלמרות שפרש עקב גיר כושל, פתח שולחן וכירה ענקית, והלעיט בבשר וסלטים את כל הקהל הקדוש ללא יוצא מן הכלל.

תוצאות כל הקטגוריות:
אופנועים מקצועית:
1. ערן וולנברג
2. שגיא הימן

אופנועים עממית:
1. יוסי גוטמן
2. אסף דותן
3. רועי מרקוביץ

טרקטורונים מקצועית:
1. מתן ניר
2. יובל שרון
3. ניר אברמוביץ'

טרקטורונים עממית:
1. חיים אוחנה
2. גיא ורבר
3. גיל אלמדאווי

ג'יפים T2s:
1. איציק אסולין ואורי יעקובוביץ (אוטוויק)
2. צחי יפתח וצור ליסבונה
3. אורי גרוס וערן שני

באגים T1 2X4:
1. ארז אברמוב וגדעון בן שמואל
2. ניר ואמיר שני
3. צביקה כהן וערן לוי

ג'יפים T2:
1. ניצן שקל וגדי חן (טלפארמה)
2. רועי שפירא וגדי שטייף
3. גל שחם ואיתי פרץ

אב טיפוס T1:
1. שי שמעוני ואביב ספקטור (גתוס, כל גדר)
2. הלל סגל ורז הימן (פוינטר, ליוגב)

אלופי הליגה:
אופנועים מקצועית: ערן וולנברג (ד.ל.ב מוטוספורט)
אופנועים עממית: חי סגל
טרקטורונים מקצועית: יובל שרון
טרקטורונים עממית: גיא ורבר (ד.ג.ש טרקטורונים)
T2 סטנדרטית: רון גל וגיא גוטליב (קוני, קקטוס)
באגים: ניר ואמיר שני (כפר מסאריק)
T2: ניצן שקל וגדי חן (טלפארמה)
T1: רז הימן והלל סגל (פוינטר, ליוגב)