תצלום: rutgerpauw.com/Red Bull Photofilesהעיירה שוונינגן (Scheveningen), השוכנת לחוף הים במרחק 15 דקות נסיעה מהאג, היא אתר קיט פופולרי בימים כתיקונם – אבל אחת לשנה הופך המקום למסלול-מירוצים מאולתר, כאשר נערך בו מירוץ-החופים הפופולרי ביותר בעולם. השנה היתה זו הפעם השלישית שהתחרות נערכת ומאורגנת על-ידי רד-בול, שגם העניקה לו שם ציורי: נוק אאוט.
מירוצים מהסוג הזה אינם דבר חדש, אך המחזה נראה מטורף כל פעם מחדש: מאות רוכבים פותחים גז על רצועת החוף, מתפתלים בשבילי חול טובעני, מדלגים מעל קפיצות ונחבטים בחול הרטוב, ורק מי שניסה לרכב על אופנוע שטח בתנאים הללו יודע עד כמה זה קשה פיזית. בתחרות ה"נוק אאוט" נדרשים הרוכבים לעשות זאת במשך שלוש שעות תמימות, וזהו מירוץ אשר מוציא את המיץ למשתתפים ולמכונות כאחד. השנה עוד הגדילו המארגנים לעשות והסיפו למכשולים הטבעיים – בין היתר – מקפצה ענקית שחייבה את הרוכבים לקפוץ רחוק ולנחות מגובה של 6 מטרים.
למרות הקושי, ואולי בגללו, מגיעים רוכבים מכל רחבי העולם לאירוע ססגוני זה. בשנה שעברה הוגבל מספר המשתתפים ל-500, והרשימה היתה מלאה לחלוטין; השנה הועלה המספר ל-650 וגם כאן נאלצו המארגנים לסגור את הרשימה ולהשיב ריקם את פני אלו שאיחרו להרשם. בין המשתתפים ניתן היה למצוא כמה מהשמות הגדולים ביותר בעולם מירוצי המוטוקרוס והאנדורו.
"קשה", אמרנו? רק 102 מהמזנקים הצליחו להגיע אל קו הסיום במירוץ שנערך ביום א' לפני שבוע. הפייבוריט לנצחון, דייויד נייט הבריטי שנחשב לרוכב-השטח הטוב בעולם כיום, הוביל עד שלב מתקדם אך נאלץ אף הוא לפרוש בשל התרסקות. את הנצחון קטף הבלגי סטיב ראמון, אלוף העולם במוטוקרוס בשנים 2003 ו-2007, על גבי סוזוקי RMZ450.