אחרי שראינו את הדור החדש של הגולף בתערוכת פריז האחרונה (אוקטובר 2008), אחרי שנהגנו בה במסגרת ההשקה (באיסלנד) ורגע לפני שהדור החדש מגיע לישראל (ינואר 2009), החלטנו להביא לכם את דבריו של האחראי על עיצוב המכוניות הפרטיות של המותג הגרמני, מרק ליצ'ה."עשיתי את המכונית עם הרבה התלהבות, כי גולף GTI היא מכונית החברה שלי". אומר ליצ'ה על המשפחתית החמה של פולקסווגן שנחשפה כקונספט לצד הגרסה "הרגילה" בתערוכת פריז. "הרעיון היה לעבוד נקי ולא כמו סדנת שיפורים. הושפענו מאוד מהדור הראשון של הגולף GTI".

רגע לא אמרתם את זה על הגולף GTI הקודמת?
"בקודמת יצרנו גריל אנכי ולכן הדגם נראה צר וגבוהה. כאן השבכה אופקית עם פסים אדומים כמו פעם. יש לנו מפלט כפול שיהיה רק לפולקסווגן גולף GTI, פגוש חדש ורחב יותר. זה לא בולט אבל על הכביש אתה מייד תשים לב להבדל. והוספנו פס פלסטיק בצד. שעוזר ליצור מראה קליל אבל גם מאוד אווירודינמי".

האם הגולף אינה דומה מדי לקודמתה?
"פולקסווגן גולף צריכה להראות כפולקסווגן גולף והדרך לזה טמונה בפרופורציות. ניסינו כל מיני דברים, גג נמוך יותר, שמשה משופעת וזו לא הייתה פולקסווגן גולף. אין עוד מכונית כזו שהיא חסרת מעמד ושכולם אוהבים והסיבה היא העיצוב הברור והמזוהה".

ובכל זאת בדור 4 וב-5 ביצעתם צעדים מהותיים יותר. האם זה קשור להתבססות על הפלטפורמה הקודמת?
"נכון צעדנו צעד גדול בגולף הקודמת והפעם החלטנו שלא צריך קפיצה גדולה. זה קשור גם לבסיס הגלגלים שנשאר זהה. כל המשחק בגולף קשור לפרופורציות וכשזה לא משתנה היכולת מוגבלת".

איך זה מתיישב עם העיצוב הכל כך מיוחד של ה'שירוקו' (שאף היא תגיע אלינו בינואר 2009)?
"פעם הייתה לנו רק פולקסווגן גולף. היום כשיש פולקסווגן שירוקו לא היינו צריכים לעשות שינויים גדולים בגולף".

האם גם בפולו תקפאו על השמרים?
"לא הפולו תהיה שונה מכל המתחרות ותהיה קפיצה גדולה לכל התחום".
לדפי פולקסווגן קטלוג 'אוטו'
עוד בסדרה:
ב.מ.וו סדרה 7 – ראיון עם האחראי על פרויקט
למבורגיני אסטוק קונספט – ראיון עם המעצב
מאזדה3 החדשה – ראיון עם המעצב
מיני קרוסאובר ומיני חשמלית – ראיון עם סגן נשיא מיני
סיטרואן C3 פיקאסו קונספט – ראיון עם המעצב
פורד קא – ראיון עם האחראי על פרויקט