במקביל לסבב מבחני הריסוק שאת תוצאותיו פרסמנו אתמול, הכריז ארגון NCAP על תוצאות סבב ראשון של בדיקה מסוג חדש: "צליפת שוט", Whiplash. הבדיקה מתבצעת על מושבים קדמיים שנלקחים ממכוניות חדשות הנמכרות כיום, ועוברים סימולציה של פגיעה אחורית בשלוש דרגות חומרה. התוצאות מדורגות לפי רמת הסיכון לפגיעת צוואר מסוג צליפת שוט. ניתן לקבל שלושה ציונים: ירוק = טוב, כתום = גבולי, ואדום = גרוע. על פי שיטת הדירוג החדשה שתונהג מ-2009, תוצאות בדיקת צליפת-השוט ישולבו בציון הכללי וישפיעו עליו.
בסבב הראשון נבדקו מושבים מ-25 מכוניות – ורק חמישה מהם זכו לציון הירוק. המכוניות מהן באו המושבים הללו הן: אודי A4, אופל אינסיניה, אלפא מיטו, וולוו XC60 ופולקסווגן גולף VI, כולן מכוניות שזכו לציוני NCAP של 5 כוכבים במבחני הריסוק הרגילים (בהגנה על מבוגרים). 12 מכוניות זכו לציון גבולי, בהן מכוניות בעלות משענות-ראש אקטיביות שנועדו בדיוק למנוע פגיעת צליפת-שוט – ואשר שלא ממש מילאו את המשימתן: ב.מ.וו X3 ומרצדס M-קלאס.
ואילו מושבי 8 מכוניות קיבלו ציון גרוע/אדום: דייהטסו קורה, דייהטסו טריוס, יונדאי i10, סוזוקי ספלאש, סיטרואן C5, סיטרואן ברלינגו, פורד קוגא ופיז'ו 308CC, שלוש מתוך אלה – של ה-C5, קוגא ו-308CC, קיבלו ציוני 5 כוכבים בהגנה על מבוגרים במבחנים שנערכו במהלך 2008; על פי השיטה החדשה ציוניהם הכלליים היו נפגעים ללא ספק. NCAP מציינת כי חלק מהמושבים תפקדו היטב בפגיעות בעוצמה נמוכה, אך כשלו בבדיקות העוצמה הגבוהה יותר – מה שהוביל לציון כללי 0, כמו במקרה של הדייטהסו טריוס למשל.