בדרך כלל אנו רגילים לראות טנדרים משופרים בתערוכות רכב אמריקניות דוגמת SEMA. אבל תאילנד היא מעצמת טנדרים בפני עצמה: זהו סוג הרכב המועדף שם, ובנוסף מדובר ביצרנית הטנדרים השניה בגדולה בעולם אחרי ארה"ב. מבחניות רבות המשמעות הגלובלית של תאילנד גדולה משל ארה"ב בכל הקשור לטנדרים, מאחר והיא מייצאת להרבה יותר מדינות.
בין היתר, פורד ומאזדה מייצרות בתאילנד את הטנדרים התאומים שלהם, ריינג'ר ו-BT50 (זה האחרון משווק גם אצלנו, כמובן); ובתערוכת הרכב בבנגקוק שנפתחה ביום ו' האחרון (28.11.2008) הוצג הטנדר הנראה כאן, העונה לשם ריינג'ר מקס. לא מדובר בגרסת ייצור אלא ברכב-תדמית להמחשת פוטנציאל להתאמה אישית ושיפורים, אבל התוצאה – גם אם פה-ושם מצועצעת מדי – בהחלט לטעמנו. ממש לא היינו מתנגדים לראות כאן גרסת-מאזדה דומה...
מעבר לצבע הכתום האז, בולט הריינג'ר-מקס עם טיפול חרטום נאה, הכולל שבכה מלוטשת היוצרת מראה עדכני יחד עם הפנסים המלוכסנים קלות. תפיחות בתי הגללגים וכונסים במכסה המנוע מעניקים מראה שרירי וחסון; אותם בתי גלגלים מאכסנים צמיגים גדולי-מידות, 285/60 על חישוקי "18 רחבים; העיצוב, כך נאמר בהודעה המא-א-ד מפורטת לעיתונות, שואב השראה מכלי עבודה חשמליים – ולכן השימוש במשטחי פלסטיק בשחור מאט, המזכירים ידיות של כלי עבודה.
מתאילנד באהבה: פורד ריינג'ר מקס
צילום: מנהל
שינויים מכניים של ממש לא מוזכרים, אבל הריינג'ר-מקס מצוייד במכסה קשיח לארגז המטען המופעל חשמלית באמצעות שלט. בהחלט נחמד. על הפנסים האחוריים השקופים היינו מוותרים, לעומת זאת...