משפחת ה-RX האירה פניה ללקסוס מאז הושקה לפני יותר מעשור. זהו הדגם הנמכר ביותר של לקסוס, וגם הנמכר ביותר בסגמנט הפנאי-יוקרה בארה"ב. עכשיו חושפת לקסוס בתערוכת לוס-אנג'לס את ה-RX החדש – וכבר במבט ראשון קשה שלא להתאכזב קלות: העיצוב החדש שומר על יותר מדי קשר לעיצוב הקודם, שגם כך לא היה הצד החזק של ה-RX. התוצאה היא מראה לא-אלגנטי, מסורבל ו"כבד", עם סרחי עודף מוגזמים. עם זאת, לקסוס מצהירה על מקדם-גרר (Cd) מצויין של 0.32, המוביל בסגמנט, מה שכמובן תורם לחסכון בדלק.
כמו ב-RX הנוכחי מציעה לקסוס שתי גרסאות: RX350 עם מנוע בנזין V6 באותו נפח כמו עד היום, 3.5 ל', וRX450h היברידי במקום ה-RX400h, גם כאן ללא שינוי בנפח מנוע הבנזין למרות השינוי הנומרי בכינוי. ב-RX350 גם ההספק כמעט ולא השתנה: בגרסה האמריקנית מדובר על תוספת של 5 כ"ס בלבד, מ-270 ל-275 כ"ס. לעומת זאת, תיבת ההילוכים האוטומטית חדשה ומציעה 6 הילוכים, ובגרסת ההנעה הכפולה (בארה"ב קיימת גם גרסת הנעה קדמית) יש מערכת הנעה חדשה עם "בקרת מומנט אקטיבית", Active Torque Control. בגרסה ההיברידית, לעומת זאת, ההספק המשולב מטפס ב-27 כ"ס לעומת הדגם הנוכחי ומגיע ל-295 כ"ס. שינויים במערכת ההיברידית מגבירים את היעילות ואת החסכון בדלק. גרסה זו, אגב, מקבלת מאפיניים עיצוביים משלה אשר יקלו על האבחנה בינה לבין הגרסה הרגילה, זו שאינה ידידותית לסביבה...
בתחום השילדה מציע ה-RX החדש מיתלים אחוריים חדשים מסוג עצמות-עצה כפולות. אלו איפשרו הגדלה קלה של נפח המטען. מיתלי המקפרסון הקדמיים עבור שינוי גיאומטריה. אפשר יהיה גם לבחור בחבילת "ספורט" עם מיתלים בעלי כיול ספורטיבי יותר.
טכנולוגיה, כצפוי לא חסרה. בין החידושים: ממשק תפעול חדשני, Remote Touch, המגיע יחד עם מערכת ניווט אופציונלית מבוססת כונן קשיח. לקסוס אומרת כי מדובר בממשק "אינטואיטיבי וארגונומי". נחכה ונראה.
תערוכת לוס-אנג'לס: לקסוס RX חדשה
צילום: מנהל
פיקוד קולי על פונקציות שונות מגיע כסטנדרד. עוד חידוש היא מצלמה רחבת-זוית הממוקמת מתחת למראה הימנית, ומאפשרת לנהג לצפות בלחיצת כפתור על המתרחש מאחור באמצעות צג-הניווט המרכזי; כאופציה אפשר לקבל מערכת תאורה אדפטיבית בשילוב עם פנסי בי-קסנון, או מערכת לזיהוי תנועה נגדית בלילה המעבירה מאור גבוה לנמוך באופן אוטומטי בעת הצורך. אבזור-פינוק לא חסר, כמובן; בין היתר, הנוסעים יוכלו להנות ממערכת מארק לווינסון עם צליל היקפי משובח – סימן היכר של לקסוס – או מערכת בידור עם צג אחורי כפול לטובת היושבים מאחור.
מפרט הבטיחות כולל 10 כריות כסטנדרד ומשענות ראש קדמיות אקטיביות. יש גם מערכת קדם-תאונה אופציונלית, Pre-Colission System או PCS בקיצור, הנעזרת במכ"מ גלים מילימטריים לזיהוי מצב של סבירות גבוהה לתאונה קדמית. במקרה כזה דורכת המערכת את הבלמים ומפעילה את קדם-מותחני חגורות הבטיחות.
שיווק ה-RX החדשה יחל בארה"ב בפברואר, תחילת בגרסת הבנזין ולאחר מכן תצורף גם הגרסה ההיברידית החדשה להיצע.