לפני שנה, כמעט בדיוק, סיפרנו לכם לראשונה על חברת הצמיגים האיטלקית מראנגוני, אשר שלחה אז ידה לראשונה (כך חשבנו) לתחום שיפור המכוניות עם פרוייקט חביב על בסיס פיאט 500. לאחר מכן נתקלנו במראנגוני פעם נוספת, עם מכונית שלמעשה קדם לאותה פיאט 500, טויוטה יאריס אולטרא-משופרת; ועכשיו החליטה מראנגוני להעניק טיפול חם לאלפא מיטו. את התוצאה אפשר לראות כבר עכשיו בתערוכת השיפורים באסן שבגרמניה, שנפתחה בסוף שבוע זה.
מראנגוני M430: מכניסים פלפל למיטו
צילום: מנהל
ובכן את הצד העיצובי אתם רואים לבד, והשינויים מעניקים למיטו הופעה שונה בתכלית – לא רק בגלל דלתות המספריים אלא גם בגלל המרכב החיצוני החלק והייחודי, כונסים גדולים ודיפיוזר אחורי ענק, יחד עם הנמכה משמעותית של 4 ס"מ וחישוקי "18 הנושאים צמיגים נמוכי-חתך מתוצרת מראנגוני (כאילו, ברור) בגוון אדום-אלפא. מתחת לעיצוב החדש ניתן למצוא את מנוע ה-1.4 ל' טורבו "T-ג'ט" המוכר של פיאט, שעבר טיפול מעמיק כדי להקפיץ את ההספק מ-155 ל-220 כ"ס מכובדים. הבלמים הקדמיים גדלו ל-330 מ"מ והם נלפתים על-ידי קליפרים בעלי 10 בוכנות!
לא ברור מדוע בחרה מראנגוני בכינוי M430 עבור היצירה: הקונוטציה המיידית, כמובן, היא לפרארי הנושאת את אותו מספר, אבל אנו חייבים לומר שקשה לנו לראות את הדמיון, ולמען האמת המכונית הזו קצת מוגזמת מכדי להיות מקושרת לפרארי, לא?